הוט הציעה מבצעים ללא אישור - ונקנסה ב-101 אלף שקל

מועצת הכבלים והלוויין הטילה על הוט את העיצום הכספי בעקבות פרסום מבצעי מכירה ללא אישור מהמועצה ■ "אין מדובר במקרה ראשון או חד-פעמי בו מפרה הוט את תנאי הרישיון שלה"

בניין הוט HOT / צלם: מץ 76
בניין הוט HOT / צלם: מץ 76

עיצום כספי נוסף, בסך 100,800 שקל, הוטל על חברת הוט - הפעם בעקבות פרסום מבצעי מכירה ללא אישורה של מועצת הכבלים והלוויין.

נזכיר כי רק לאחרונה הוטלו על החברה שני קנסות גבוהים במיוחד - בסך 1.6 מיליון שקל ובסך 1.3 מיליון שקל - בעקבות הפרות הנוגעות לשירות הלקוחות של החברה.

במהלך השנה החולפת, עולה מהחלטת המועצה, הציעה חברת הוט למנוייה 3 מבצעי מכירה שונים מבלי שדיווחה למועצה וקיבלה את אישורה לכך, כמתחייב מהוראות הרישיון.

הוט, יש להדגיש, רשאית להציע ללקוחותיה הנחות ומבצעים בכל עת - אך זאת רק בתנאי שתדווח עליהם לרגולטור מיד עם פרסומם לציבור או עם תחילתם, ותקבל את אישורו.

על-פי הוראות הרישיון, לרגולטור יש סמכות לבטל הנחה או מבצע שדווחו לו מטעמים של פגיעה בתחרות, הטעיית הצרכן, אפליה או תחרות בלתי הוגנת ועוד.

"כאמור", קובעת המועצה בהחלטתה, "אין מדובר במקרה ראשון או חד-פעמי במסגרתו הפרה הוט את תנאי הרישיון שלה בהקשר זה. בנוסף, במחלקת פניות הציבור של המועצה הצטברו תלונות רבות הנוגעות להטעיה לכאורה במבצעי מכירה של החברה. בנסיבות אלה יו"ר המועצה החליטה להטיל על הוט עיצום כספי בגין הפרת הוראות הרישיון".

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מסבירה כי "היעדר דיווח מצד הוט מונע למעשה מהרגולטור לפעול לפי סמכותו וחובתו, ולכן פוגע בחובתה המהותית של המועצה להגן על השוק והתחרות ולהגן על המנויים. המועצה רואה חשיבות רבה בהבטחת שירות יעיל במחיר הוגן ושקוף ובתנאים בלתי מפלים, ותגביר לכן את אכיפתה בעניין, בפרט בעת הזו של פתיחת השוק לתחרות".

מהוט טרם נמסרה תגובה.