נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט זינק ב-5.6%, טסלה נפלה

מחיר הנפט מסוג WTI ננעל ברמה של 48.5 דולר לחבית ■ ב-15:30 פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש דצמבר, שירדו ב-0.9% לעומת צפי לעלייה של 0.2% ■ הבנקים וולס פארגו וג'י.פי מורגן-צ'ייס פרסמו דוחות לפני הפתיחה

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט (ד') נחתם בירידות במדדים המובילים לאחר שהבנק העולמי חתך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית. מניות האנרגיה והכרייה המשיכו לרכז עניין ברקע התאוששות מחירי הנפט.

באירופה נתן היום בית המשפט הגבוה לצדק "אור ירוק" לתוכנית של ה-ECB להכריז על מהלך הקלה כמותית נרחב. בית המשפט קבע כי תוכנית כזו לא תפגע באמנות השונות שנחתמו בין המדינות ובחוק.

מחירי הנפט התאוששו היום וקטעו רצף ירידות של 3 ימים. החוזים על הנפט מסוג WTI ננעלו בעלייה של 5.6% ברמה של כ-48.5 דולר לחבית, בעוד החוזים על הנפט מסוג ברנט טיפסו בכ-4% לרמה של 48.7 דולר לחבית.

הבנק העולמי הוריד הלילה את תחזית הצמיחה הגלובלית ל-2015 כשהוא מציין כי הצרות בגוש האירו ובשווקים המתעוררים יתגברו על השיפור בכלכלת ארה"ב וצניחת מחירי הנפט. הבנק צופה כי הכלכלה הגלובלית תצמח ב-3% השנה, לעומת תחזית קודמת של 3.4% ולאחר צמיחה של 2.6% בשנת 2014. לגבי כלכלת ארה"ב הבנק מעלה ב-0.2% את תחזית הצמיחה השנה ל-3.2%, וציין כי צניחת מחירי הנפט דווקא תסייע לה בהיותה יבואנית גדולה, וכי מחירי הדלקים שירדו בהתאם יאפשרו לצרכנים להגדיל את הצריכה הפרטית שמהווה כ-70% מצמיחת התמ"ג האמריקני.

בתחום המאקרו, ב-15:30 פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש דצמבר, שהפתיעו עם ירידה של 0.9% לעומת שהצפי היה לעלייה של 0.2%. זאת על רקע צניחת מחירי הדלקים. ללא נתוני השימוש בדלקים ורכישת רכבים נרשמה ירידה של 0.3%.

מניות הכרייה והאנרגיה רשמו ירידות חדות באירופה על רקע חולשת הנפט וירידת מחיר הנחושת לשפל של 5 וחצי שנים. נציין את BHP ביליטון וריו טינטו.

עונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה בימים הקרובים. הבנקים וולס פארגו וג'י.פי מורגן-צ'ייס פרסמו דוחות לפני הפתיחה. וולס פארגו דיווח על רווח של 5.71 מיליארד דולר ברבעון האחרון, רווח של 1.02 דולר למניה, בהתאם לצפי. JPM דיווח על רווח של 1.19 דולר למניה לעומת צפי ל-1.31 דולר למניה על רקע הוצאות משפטיות גבוהות.

מניית טסלה צנחה לאחר שהמנכ"ל אלון מאסק ציין כי נרשמה ירידה משמעותית במכירות החברה בסין ברבעון הרביעי של 2014.

מנכ"ל טאואר ראסל אלוונגר השתתף אתמול בכנס של בנק ההשקעות האמריקאי נידהאם, וסיפק איתותים משמעותיים מאוד למשקיעים. אלוונגר ציין בשיחה כי החברה צופה עלייה בהכנסות ל-1.2 מיליארד דולר בקצב שנתי, זאת לעומת קצב נוכחי של 830-840 מיליון דולר, כלומר זינוק של עשרות אחוזים. אלוונגר צוטט בהקשר זה: "עכשיו, לומר 1.2 מיליארד דולר פומבית זה אומר שאני מרגיש מאוד נוח עם העובדה שיש לנו את הקיבולת".