השוק הסיטונאי: משרד התקשורת לוחץ על הוט, שצפויה לסרב

כמו שעשה עם בזק, משרד התקשורת זימן את נציגי חברת הוט למסור לו עדכונים לגבי היערכות החברה ליישום מדיניות השוק הסיטונאי והאם תאפשר בחודש הבא למתחרים להשתמש בתשתיותיה ■ הוט צפויה להשיב בשלילה

נציגי חברת הוט יגיעו היום למשרד התקשורת על מנת למסור עדכון לגבי היערכות החברה ליישום מדיניות השוק הסיטונאי עליה הכריז המשרד. מדובר בשיחת עדכון כפי שהמשרד קיים עם בזק לפני כשבועיים, כדי לדון בההכנות ליישום מדיניותו לאפשר שימוש ברשת של חברות התשתית בזק והוט לטובת הגברת התחרות בשוק הקווי.

כזכור, נחשף ב"גלובס" כי הוט הבהירה למשרד התקשורת שמתכונת השימוש ברשת שלה, כפי שנקבע בתיק השירות - אינה מקובלת עליה והיא לא תאפשר למתחרים להשתמש ברשת שלה לפי המתכונת שקבע המשרד. הוט החלה בפגישות עם מפעילים ואולם בשורה התחתונה החברה אינה מתכוונת לשתף פעולה.

מדיניות משרד התקשורת אמורה להיכנס לתוקף ב-17 לפברואר, כלומר בתאריך זה בזק והוט חייבות לאפשר למתחרים שימוש ברשתות שלהן בדיוק לפי תיק השירות שמגדיר את אופן השימוש מבחינה הנדסית. בניגוד לבזק, ששם המשרד קבע כבר את מחירי השימוש, לגבי הוט הוא לא קבע עדיין את המחירים והמשמעות היא שבהיעדר קביעה כזאת, דינה של המדיניות להתממש על גבי רשת הוט היא לא גבוהה. כלומר בלי המחירים ניתן להעריך ששוק סיטונאי לא יחול על גבי רשת הוט.

ואולם מבחינת המשרד אין זה כך. המשרד רואה את הוט מחויבת לעמוד באותם תנאים ומועדים ליישום מדיניותו כפי שזה עם בזק, גם אם לא קבע עדיין את המחירים. מבחינת המשרד המחירים יתפרסמו בקרוב, אבל זה לא אמור למנוע ממפעילים להשתמש ברשת של הוט החל מ-17 בפברואר. הוט אינה רואה בשוק הסיטונאי הזדמנות אלא איום והיא לא מתכוונת לסייע להוצאה לפועל של מדיניות זו.

נזכיר, כי לאחר שבזק הופיעה בפני משרד התקשורת, המשרד התאכזב לגלות שהיא מתכוונת ליישם את מדיניותו רק באופן חלקי. בזק גם הגישה בג"צ נגד מדיניות המשרד והיא מתכוונת לאפשר שימוש בתשתיותיה החל מהתאריך שקבע המשרד לטובת שימושי אינטרנט בלבד. כלומר אם סלקום למשל תרצה לספק ללקוח אינטרנט על גבי קווים שהיא תקנה מבזק אז היא תוכל, אבל אם היא תרצה לספק ללקוחותיה טלפוניה על גבי קווי בזק, היא לא תוכל לקחת את קו הטלפון של בזק ולמכור אותו ללקוח כאילו הוא שלה - שזו בעצם המדיניות שקבע משרד התקשורת.