הפרטת תעש: נציגי סטיפל בנק ביקרו לראשונה בחברה

רשות החברות הממשלתיות בחרה לפני כחודש בבנק ההשקעות האמריקאי שמחזיק נציגות גם בישראל, במטרה שילווה את תהליך המכירה של תעש

אבי פלדר / צילום: אוריה תדמור
אבי פלדר / צילום: אוריה תדמור

אנליסטים בכירים מהבנק האמריקאי סטיפל בנק ביקרו בימים האחרונים בתעשייה הצבאית (תעש) במסגרת ההכנות לפרסום המכרז שיזמין משקיעים למסירת הצעות לרכישת החברה. תעש היא חברה ביטחונית בבעלות מלאה של המדינה ועומדת לפני הפרטה. רשות החברות הממשלתיות בחרה לפני כחודש בבנק ההשקעות האמריקאי שמחזיק נציגות גם בישראל, במטרה שילווה את תהליך המכירה של תעש. המכרז צפוי להתפרסם בקרוב בידי רשות החברות.

במסגרת ביקורם בתעשייה הצבאית, קיבלו נציגי הבנק סקירות מקיפות אודות פעילות תעש בתחומים השונים מהיו"ר שלה, האלוף (במיל') אודי אדם ומהמנכ"ל אבי פלדר. נציגי הבנק נחשפו בין השאר למערכות הנשק שמפותחות ומיוצרות בחטיבות השונות של החברה, היעדים השיווקיים והעסקיים שלה ותכניות על היערכותה לקראת ההפרטה. על פי הערכות בשוק הביטחוני השווי של תעש הוא בין 2 ל-2.5 מיליארד שקל.

רשות החברות הממשלתיות בחרה בסטיפל בנק במטרה שיאתר משקיעים פוטנציאליים בחו"ל, שיתמודדו במכרז למכירת תעש ובכך ניתן יהיה למקסם את הרווח מהמהלך. זאת, חרף העובדה שפתיחת המכרז למשקיעים זרים אינה נוחה לחלק מן החברות הישראליות שמגלות עניין ברכישת תעש - במרכזן אלביט מערכות.

על פי תכנית ההפרטה שגובשה בתעש וברשות החברות הממשלתיות, לאחר פרסום המכרז וקליטת ההצעות לרכישת החברה - המשתתפים בהליך ייבדקו במחלקה לביטחון המידע שבמערכת הביטחון (מלמ"ב) ואיתנותם הפיננסית תיבדק בידי רשות החברות. באמצע השנה החברה תפתח עבור המשקיעים שעברו את הבידוק- חדרי מידע ובהם נתונים פיננסיים רגישים הקשורים לתעש ולפעילותה. ראשי החברה, אדם ופלדר העריכו בעבר כי עד סוף 2015 תעש תפעל במתכונתה החדשה וכחברה פרטית.