בנק אגוד: תנודתיות זה שם המשחק כעת; במה להשקיע?

ההמלצות של בנק אגוד: חשיפה מנייתית של 20%-32% בתיק ההשקעות

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

"אם נרצה לתת 'כותרת-על' לשבוע המסחר החולף במילה אחת - תנודתיות", כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית על שוק ההון, ומתכוונים להחלטת הבנק המרכזי של שווייץ לבטל את תקרת המטבע. המהלך עורר הדים בשווקים וההערכה היא כי הצעד מגיע לקראת השקת תוכנית תמרוץ מוניטרית דרמטית של הבנק המרכזי האירופי בשבוע הבא.

האנליסטים ממליצים על חשיפה מנייתית של כ-20% בתיק ההשקעות, לפי חלוקה של 60% בחו"ל ו-40% בישראל. עבור תיק ספקולטיבי, החשיפה המנייתית המומלצת היא של 32% מסך התיק. החלוקה הגיאוגרפית המועדת על אגוד היא: ארה"ב - 54%, גוש האירו - 23% (בדגש על חברות גלובליות), אסיה ללא יפן - 10%, יפן - 7% ואנגליה - 6%.

ללקוחות ספקולטיביים מומלצת חשיפה גם לסין, דרך קרן הסל GXC המחלקת דיבידנד כל חצי שנה.

בהתייחס להשקעה באירופה, האנליסטים ממליצים להשקיע דרך תעודות הסל על היורו-סטוקס 50, תעודות סל מנוטרלות מטבע וכן תעודות על חברות גלובליות המחלקות דיבידנדים. בין הקרנות המומלצות: ISHARES-EURO STOXX 50 או WISDOMTREE EUROPE HEDGED.

בשוק הסולידי ממליצים בבנק אגוד על חשיפה של כ-20% באג"ח ממשלתיות בתיק מייצג ו-18% בתיק ספקולטיבי. האנליסטים ממליצים על השקעה במח"מ של עד 4 שנים. באג"ח קונצרניות ההמלצה היא 18% בתיק מייצג ו-25% בתיק ספקולטיבי.

"לאור הטלטלות האחרונות אנו ממליצים על מח"מ ממוצע של עד 3 שנים ולתת עדיפות לאגרות איכותיות יותר (מבחינת דירוג ובטחונות)", כותבים האנליסטים.