שוק המט"ח: השקל התחזק מול האירו ונחלש מול הדולר

בסיכום שבועי ננעלו הדולר והאירו ללא שינוי מול השקל

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

השקל נסחר היום (ו') במגמה מעורבת מול הדולר והאירו לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר ובעוד שבשוק המט"ח העולמי ממשיכים לעכל את המהלך הדרמטי של הבנק המרכזי בשווייץ.

הדולר היציג הוסיף 0.4% ל-3.914 שקלים והאירו היציג איבד 0.4% ל-4.549 שקלים. בסיכום שבועי ננעלו הדולר והאירו ללא שינוי מול השקל.

מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר נותר ללא שינוי בעוד הציפיות בשוק היו למדד של 0%-0.2%. בסיכום שנתי נרשמה דפלציה של 0.2% בשנת 2014, מתחת ליעד של בנק ישראל לאינפלציה של 1%-3%. בבית ההשקעות פסגות העריכו לאחר פרסום המדד כי הריבית במשק תעלה רק בסוף השנה.

בשוק המט"ח העולמי ממשיך הדולר להתחזק בעקבות המהלך של הבנק המרכזי השווייצרי אתמול, שהסיר את תקרת המטבע מהפרנק השווייצרי. בשוק ישנן ספקולציות כי המהלך בשווייץ מגיע לקראת השקת תוכנית הקלה כמותית גדולה שישיק הבנק המרכזי האירופי בשבוע הבא. לפי אותן ספקולציות, הבנק המרכזי בשווייץ הבין שלא יצליח להגן על המטבע לאחר המהלך הממשמש ובא של הבנק האירופי, והחליט להרים ידיים.

הדולר נסחר היום במרחק של כחצי אחוז בלבד משיא של 11 שנה מול האירו - 1.164 דולרים לאירו. הפגישה של הבנק המרכזי האירופי תתקיים ב-22 בינואר, אז הוא עשוי להכריז על תוכנית רכישת אג"ח מסיבית. הפרנק השווייצרי מאבד כ-4% מול הדולר והאירו היום לאחר שאתמול הוא זינק עד 41% מול המטבעות הללו עם הסרת תקרת המטבע.

"נכסים כמו הדולר והזהב הולכים להיות חוף מבטחים בתקופה הקרובה. ההשלכות של הסרת תקרת המטבע בשווייץ עדיין לא מוצו", אמר לסוכנות בלומברג סוחר מט"ח בכיר ב-Australia & New Zealand Banking Group.