נתניהו: נקטין את התלות הכלכלית במערב אירופה בגלל "איסלאמיזציה, אנטישמיות ואנטי-ציונות"

התגובה הכלכלית לבדיקה של בית הדין הבינ"ל בהאג? ראש הממשלה מבטיח להקטין את שיתוף-הפעולה הכלכלי של ישראל "בשווקים מסוימים במערב אירופה" ■ נתניהו: נקל על יהודי צרפת ויהודים אחרים לעלות לישראל

רה"מ בנימין נתניהו אמר היום (א') בפתח ישיבת הממשלה כי ישראל תפעל להקטין את התלות הכלכלית שלה במערב אירופה, וזאת בשל גל של "איסלאמיזציה" ו"אנטי-ציונות" ששוטף את מערב אירופה, כדבריו.

דבריו של נתניהו נאמרים על רקע החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בבדיקה מקדמית על התנהלות ישראל ב"צוק איתן", ולבדוק האם בוצעו פשעי מלחמה מצד ישראל. ההחלטה גררה גינויים קשים מצד ישראל, וגם ארה"ב גינתה את המהלך.

"ההחלטה של התובעת בבית הדין הבינלאומי להתחיל בדיקה נגד מדינת ישראל זה שיא של צביעות והיפוך הצדק", אמר נתניהו. "אני כבר נתקלתי בתופעות כאלה במהלך שנותיי בשירות הציבורי בייצוגה של מדינת ישראל גם כשגריר באו"ם גם כראש הממשלה, אבל ההחלטה של התובעת כאן שייכת לקטגוריה בפני עצמה. היא נותנת לגיטימציה לטרור הבינלאומי בחסות בינלאומית. אנחנו נילחם בזה בכל דרך ונגייס גם אחרים שיילחמו באבסורד הזה והם כבר מתגייסים. אנחנו נגן על זכותה של ישראל להגן על עצמה. אנחנו לא ניתן לחיילי צה"ל לעמוד בפני טריבונל בינלאומי. אני מבקש גם לומר שהצעדים האלה לא ירתיעו אותנו מלעשות את הדברים הדרושים להגנתה של מדינת ישראל ואזרחיה".

נתניהו התייחס לביקורו של ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, שמגיע היום לישראל מלווה במשלחת של אנשי ממשל ונציגי חברות עסקיות, ואמר: "אני מזכיר לכם שכלכלת יפן היא השלישית בגודלה בעולם, ויש כאן רצון משותף שבא לידי ביטוי בביקור שלי ביפן לפני כמה חודשים, להדק את הקשרים, להגדיל את הסחר ולהגדיל את ההשקעות בין ישראל ליפן. זה תואם חזון ברור שלי לגוון את השווקים שלנו. זה בא לידי ביטוי בביקור שלי בסין לפני שנה וחצי ובפגישות בעצרת האו"ם האחרונה עם ראש ממשלת הודו, ועכשיו הביקור עם יפן. זה חלק מהפתיחה של ישראל לשווקים במזרח".

בשלב הזה אמר נתניהו כי הוא מעוניין להקטין את התלות הכלכלית של ישראל במערב אירופה: "אני מדגיש את השווקים במזרח לא משום שאנחנו רוצים לוותר על השווקים האחרים, אבל אנחנו בפירוש רוצים להקטין את התלות שלנו בשווקים מסוימים במערב אירופה. מערב אירופה עוברת גל של אסלאמיזציה, של אנטישמיות ושל אנטי ציונות - גלים כאלה שוטפים אותה, ואנחנו רוצים להבטיח שמדינת ישראל, יהיו לה לאורך השנים שווקים מגוונים ברחבי העולם".

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודשים ינואר-נובמבר 2014 הסתכם יבוא הסחורות מהאיחוד האירופי ב-70.1 מיליארד שקל (ירידה של 1.1% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2013) והיצוא ירד ב-1.2% ל-49.9 מיליארד שקל. זאת, לעומת יבוא בסך של 44.1 מיליארד שקל מאסיה באותה תקופה, ויצוא של 31.7 מיליארד שקל לאסיה.

לדברי נתניהו, "אנחנו כמובן גם מקדמים פיתוח של ישראל בתחומים אחרים. מה שמעניין את יפן ומעניין גם כלכלות אחרות זה ישראל טכנולוגית. היום אנחנו נקבל דיווח בממשלה על פעולתנו לקדם את ישראל הדיגיטלית. זה מקביל לבנייה הגדולה שאנחנו עושים של תשתיות תחבורה. אנחנו גם בונים תשתיות של תקשורת מהירה, שמצמצמים גם כאן את הפריפריה החברתית, נותנים לכל ילד וילדה בישראל נגישות לעולם המחר.

"בסוף, אנחנו גם מחזקים את מדינת ישראל ואת כל שכבות האוכלוסייה בזה שאנחנו דואגים גם לשכר מינימום. אנחנו העלינו את שכר המינימום בפעם הראשונה ב-2011, אם אינני טועה לארבעת אלפים ושלוש מאות שקל, עכשיו אנחנו מעלים את שכר המינימום פעם נוספת לחמשת אלפים שקל. אני חושב שהדבר הזה משקף את הרצון שלנו לעזור לכל חלקי החברה, ואני שמח שהדבר הזה נעשה בהסכמה עם המעסיקים והעובדים. זה דבר חשוב למדינת ישראל ואנחנו בהחלט מתברכים בו".

נתניהו אמר כי הממשלה תסיר חסמים בנוגע לעליית יהודים ארצה במטרה להקל על יהודי צרפת ואירופה כולה המבקשים לעלות לישראל.