גאדג'טים: סמארטפון אסוס ZenFone 5 - תמורה למחיר

אסוס הצליחו להביא סמארטפון מוצלח מאוד, שהופך אותו לרכישה אטרקטיבית עוד יותר בגלל המחיר. החיסרון - יותר נכון, חוסר הוודאות - הוא בשירות הלקוחות של אסוס, שעדיין סובל מריבוי תלונות.

חברת אסוס מוכרת בעיקר מקטגוריות הלפטופים והטאבלטים, אך היא מנסה כבר מספר שנים לחדור בשקט לתחום הסמארטפונים בארץ. לאחרונה החלה בשיווק סדרת ZenFone - סמארטפונים תוצרת החברה הטיוואנית, הנמכרים ברשת באג במחירים סבירים מאוד (700-1,300 שקל).

חומרה: ה-ZenFone 5 מגיע בשתי גרסאות: אחת עם מעבד אינטל ומודם סלולרי מדור 3 (במחיר 950 שקל) והשנייה, אותה בדקנו, מגיעה עם מעבד מרובע ליבות של קוואלקום מסוג סנפדרגון 400 במהירות 1.2 ג'יגה הרץ ו-2 ג'יגה זיכרון, נפח אחסון של 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הסמארטפון, למרבה הפלא, מגיב בצורה חלקה, לא נתקע ולא עושה בעיות. היינו מרוצים. הגרסה שנבדקה גם כוללת גלישה סלולרית מדור 4 ולא דור 3.

ממשק: הסמארטפון מגיע עם אנדרואיד גרסת קיטקט (4.4.2). אסוס עטפה אותו בממשק משלה שנקרא ZenUI. הממשק הזה מוסיף יכולות שונות ונחמדות במיוחד: למשל, תצוגה נוחה של אירועים חשובים מהיומן ושל מזג האוויר, קביעת תזכורות מהירות לשיחות שלא נענו וגישה לשירותי הענן של אסוס (5 ג'יגה ללא עלות).

תכונה נוספת, שלטעמנו צריכה להפוך בסיסית בכל סמארטפון (אך קיימת כרגע בעיקר במכשירים סינים), היא היכולת להקליט שיחות. אסוס צרפה את הפיצ'ר הזה לתוך ממשק השיחות, כולל אפשרות לכתוב פתקים בנוגע לאותה שיחה.

מסך ועיצוב: הסמארטפון מגיע עם מסך בגודל 5 אינץ', שהפך כבר לסטנדרט בתעשייה. הרזולוציה היא 720 על 1280 פיקסלים (HD) והאיכות בסך הכל טובה, היינו שמחים לצבעים מעט יותר עשירים. המסגרת של המסך קצת עבה, כך שיש שטח מבוזבז. למכשיר יש גם 3 כפתורי מגע בתחתית המסך, המיועדים לחזרה למסך הבית, חזרה אחורה ופתיחת אפליקציות הרצות ברקע. משקל הסמארטפון סביר ולא כבד - 145 גרם. העובי של המכשיר לא מוגדר כדק, אבל גם כאן היינו מרוצים - 10.3 מ"מ.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל, האיכות בינונית ולפעמים הצילום קצת איטי, אבל עדיין בסדר לסמארטפון ברמת המחיר הזו. המצלמה הקדמית לצילומי סלפי מגיעה עם חיישן 2 מגה פיקסל והאיכות שלה גרועה. ממשק המצלמה חביב ודי סטנדרטי, כאשר הוא כולל פילטרים שונים בסגנון אינסטגרם וצילום ב-HDR המשלב מספר חשיפות.

סוללה: הסוללה מוצלחת מאוד והיא מחזיקה בקלות יום שלם, כאשר בשעות הלילה אפשר למצוא את המכשיר על 30% (הקיבולת עומדת על 2110 מיליאמפר).

השורה התחתונה: אסוס הצליחו להביא סמארטפון מוצלח מאוד, שהופך אותו לרכישה אטרקטיבית עוד יותר בגלל המחיר. החיסרון - יותר נכון, חוסר הוודאות - הוא בשירות הלקוחות של אסוס, שעדיין סובל מריבוי תלונות.

מחיר: 1,300 שקל.

ציון: 8.5.