הטיפ היומי: זה הזמן לרכוש את ענקית האינטרנט הזאת

מחלקת המחקר של דויטשה בנק ממליצה על מניית גוגל ב"קנייה" ובמחיר יעד של 615 דולר

חברת גוגל / צילום: בלומברג
חברת גוגל / צילום: בלומברג

חברת האינטרנט גוגל נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-345 מיליארד דולר. החברה מתמקדת בחיפושים ופרסום ברשת, ומייצרת את הכנסותיה בעיקר מחיפושים ומהצגת פרסומות בפלטפורמות של דסקטופ ושל מובייל.

גוגל היא הבחירה המועדפת שלנו להשקעה בחברות גדולות. מה שמניע את גוגל, כמו רוב החברות בעמק הסיליקון, הם שני גורמים: הראשון הוא חדשנות ובניית מוצרים משופרים; והשני הוא שימור עובדים ושמירה על שביעות הרצון שלהם. החדשנות קיימת והיא טובה, אבל אחרי הירידה במניה בשנת 2014 (כ-5%), לעומת עלייה של 12% במדד S&P 500 וזינוק של 43% במניית פייסבוק, אנחנו חושבים (או עדיף לומר "מקווים"), שכמו אפל לפני שנה וחצי, הדחיפות להציע רטוריקה קצת יותר ידידותית לבעלי המניות מתחילה להתממש, ובכך ייפתר הגורם השני.

נתייחס לכמה מהגורמים שמשפיעים על הקונצנזוס הדובי סביב גוגל, ונציין כמה קטליזטורים שעשויים להשפיע על המניה. לאור הרוחות הנגדיות שנובעות מתנודות שערי חליפין, אנחנו לא סבורים שהדוחות הכספיים הקרובים יהוו קטליזטור משמעותי.

הסיכון הרגולטורי באיחוד האירופי: אם האיחוד האירופי יבחר לפעול לפירוק גוגל, כפי שיש מי שסבור (סיכוי קלוש לדעתנו) - באופן אירוני זה עשוי דווקא לשחרר ערך משמעותי בטווח הקצר. למשל, עסקי האנדרואיד בפני עצמם עשויים להפוך לאחת מחברות התוכנה בעלות הערך הרב ביותר, ואילו יוטיוב יכולה להגיע לשווי של 50 מיליארד דולר באופן עצמאי.

תפיסה שגויה קיימת היא שלגוגל יש בעיות במובייל. הנתונים מצביעים אחרת, ולדוגמה 6 מתוך 7 אפליקציות שהורדו מעל מיליארד פעמים הן שלה.

בהקשר של בעלי המניות, גוגל, כמו חברות אינטרנט רבות אחרות, לא ידידותית כלפיהם - עם אפס רכישה עצמית של מניות ומבנה הצבעה מורכב. בזמנים כמו היום, עם סנטימנט שלילי לטווח הקצר, האטימות הזאת גורמת חוסר נוחות. לדעתנו, לאור התמחור הנמוך והסנטימנט השלילי, גוגל מציעה הזדמנות טובה יותר למשקיעים מאשר פייסבוק. המניה היא אחת היחידות ב-S&P 500 עם מכפיל 14 לרווחי 2016. המלצתנו היא "קנייה" במחיר יעד של 615 דולר, פרמיה של כ-21% על מחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, דויטשה בנק. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם