השורטים על מניית סלקום צנחו בכ-70% תוך חודש

בבזק היקפי השורטים יציבים בתקופה האחרונות, ובפרטנר הם עלו בעקבות מבצע "סלולר לכל החיים" הקצרצר ■ אלטשולר שחם פתח פוזיציית שורט על אלוני חץ, זינוק בשורטים על רמי לוי

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

רגע לפני החרפת התחרות בשוק הסלולר וכניסתה של גולן טלקום למגזר העסקי נרשמה ירידה חדה ביתרות השורט על סלקום בחודש האחרון, כאשר יתרות השורט על פרטנר נותרו ברמה גבוהה על רקע מבצע "סלולר לכל החיים" שנגדע תוך יומיים. כך עולה מנתוני חברת אתנה פורטפוליו סולושנס, האוספת ומנתחת נתונים על חברות ציבוריות ומפעילה את אפליקציית המובייל "My Stock News" שמספקת התראות בזמן אמת על מניות.

היקפי השורט על סלקום ירדו ל-157 אלף מניות בשבוע שהסתיים ב-15 בינואר, רמה דומה לזו של השבוע הקודם. היקפי השורטים על סלקום הגיעו לשיא שנתי של כ-520 אלף מניות ב-18 בדצמבר ואז ירדו בחדות - כ-70% - עד ה-15 בינואר. ההיקף הכספי של פוזיציות השורט על סלקום עומד על 18.3 מיליון שקל.

בפרטנר המצב שונה בגלל מבצע "סלולר לכל החיים" שאמנם הופסק כעבור יומיים אך ההשפעה שלו על השוק הייתה רבה (עפ"י ההערכות, כמעט 20 אלף איש הספיקו להצטרף למבצע). יתרות השורט על המניה נותרו על כ-1.3 מיליון מניות בשבוע החולף, בדומה לשבועיים שלפני כן (כ-18 מיליון שקל).

בבזק , השורטים נותרו יציבים לאורך כל התקופה האחרונה, סביב 23.5 מיליון מניות (כ-156 מ' ש').

פוזיציה מעניינת שנפתחה בשבוע שעבר היא זו של אלטשולר שחם על אלוני חץ . חברת הנדל"ן חשופה לשוק השווייצרי ובעקבות הסרת תקרת המטבע מהפרנק השווייצרי בשבוע שעבר זינקה מניית אלוני חץ במחזור גבוה. לפי הנתונים, אלטשולר שחם פתח פוזיציית שורט על אלוני חץ במחיר ממוצע של 26.92 שקל ובהיקף של כ-100 אלף מניות. סך השורטים על הנייר זינקו מרמה של כ-116 אלף מניות לכ-654 אלף מניות (כ-17.6 מ' ש').

מניה מעניינת נוספת שעלתה על הרדאר של השורטיסטים היא רמי לוי . בשבועיים החולפים זינקה המניה בכ-9.3% ובמהלך אותה עלייה זינקו היקפי השורטים עליה (25% עלייה בשבוע שהסתיים ב-8 בינואר ועוד זינוק של 30% בשבוע שלאחר מכן, לרמה של כמעט 200 אלף מניות, בהיקף כספי של כ-33 מ' ש'). ביומיים האחרונים ירדה המניה בכ-2%.