פייסבוק: תרמנו יותר מ-200 מיליארד דולר לכלכלה הגלובלית

הרשת החברתית מבססת את הטענה על דוח שהיא הזמינה מחברת הייעוץ Deloitte & Touche ■ הדוח שבוחן את הפעיליות הכלכליות סביב החברה מראה כי פייסבוק הוסיפה יותר מ-4.5 מיליון משרות ב-2014

מארק צוקרברג / צלם: רויטרס
מארק צוקרברג / צלם: רויטרס

פייסבוק עושה לעצמה לייק. הרשת החברתית הפופולרית טוענת כי היא תרמה יותר מ-200 מיליארד דולר לכלכלה הגלובלית בשנה החולפת באמצעות הפעילויות השונות שלה.

פייסבוק מבססת את הטענה הזו על דוח חדש שהיא הזמינה מחברת הייעוץ Deloitte & Touche. הדוח מראה כי הרשת החברתית תרמה לפעילות הכלכלית הריאלית כ-227 מיליארד דולר והוסיפה יותר מ-4.5 מיליון משרות ב-2014.

הדוח מבוסס למעשה על העמודים העסקיים שמפעילות חברות ענק לצד עסקים קטנים יותר, וכן אפליקציות המובייל והמשחקים שהמשתמשים צורכים באמצעות הרשת החברתית. חברת הייעוץ בחנה גם את כל הפעילויות הכלכליות הנגזרות מפעילות זו ובחנה את הביקושים לגאדג'טים שונים ולשירותי אינטרנט, הנובעים כתוצאה מפעילותה של פייסבוק.

"אנשים מאמינים שהטכנולוגיה יוצרת משרות בסקטור הטכנולוגיה בלבד ומשמידה משרות בתחומים אחרים", אמרה ל"רויטרס" מנהלת התפעול של פייסבוק שריל סנדברג. "הדוח הזה מראה אחרת".

סנדברג טוענת כי פייסבוק מסיעת ליצירת גל חדש של עסקים קטנים בתחומים מגוונים כגון אופנה וכושר גופני. סנדברג ציינה כי דוגמה לכך היא קבוצה של נשים צעירות בהודו שפתחו עסק קטן המשווק מוצרים לשיער בפייסבוק.