בורסות אירופה סגרו בעליות לאחר חשיפת תוכנית ה-ECB

וול סטריט ג'ורנל: הבנק המרכזי של גוש האירו ירכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 50 מיליארד אירו בחודש למשך שנה אחת לפחות

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום בעליות, בסיומו של יום תנודתי מאוד (ד') ולאחר חשיפת תוכנית דראגי וה-ECB לאישוש הכלכלה.

הבנק המרכזי של גוש האירו ירכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 50 מיליארד אירו בחודש למשך שנה אחת לפחות - כך עולה מפרטי ההצעה שנחשפה היום בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". הבנק המרכזי אמור לפרסם את פרטי התוכנית מחר בצהריים. אם הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" נכון, הרי שתוכנית ההקלה הכמותית באירופה הינה בהיקף של 600 מיליארד אירו לפחות - בקצה העליון של התחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על 500-600 מיליארד אירו.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו היום כי "על רקע הפעילות הכלכלית הנמוכה בגוש האירו והלחצים הדפלציוניים, הבנק של אירופה צפוי על פי כל ההערכות להודיע מחר על השקת תכנית הרחבה כמותית בהיקף חסר תקדים. המספר שנזרק לאוויר כרגע הוא 600 מיליארד אירו. מדובר בהיקף אסטרונומי שמזכיר בקנה המידה שלו את ההרחבה הכמותית שמתבצעת כעת ביפן. עבור האירו מדובר במדיניות שתביא לפיחות מתמשך. מדובר הרי בהדפסה של כסף ובהצפה של השוק באירו. בטווח הבינוני לא מן הנמנע שמדיניות זו תוביל את האירו-דולר לרמת שיוויון הערך".

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת, כשמדד הניקיי היפני בולט לשלילה. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה חיובית.

הבנק המרכזי ביפן (BOJ) הצהיר היום על המשך תוכנית התמריצים המוניטרית מטעמו, ואף הרחיב תוכנית הלוואות, שאמורה לעודד בנקים להעלות את היקף ההלוואות ללקוחותיהם. הבנק המרכזי יגדיל את בסיס התוכנית בקצב שנתי של 80 טריליון ין יפני (כ-674 מיליארד דולר).

Samsung צפויה להשתמש במעבדים זעירים משלה בדגם החדש של הסמארטפון גלקסי, ולזנוח את ההתקשרות מול קוואלקום האמריקאים. כך דווח הבוקר בסוכנות בלומברג מפי מקורות מקורבים לעניין.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]