גולף רכשה את השליטה בפעילות מותגי ארכדיה ב-37.5 מיליון שקל

הקבוצה רכשה 67% מפעילות מותגי האופנה בישראל ■ העסקה כוללת את פעילות המותגים טופ שופ, טופ מן, דורותי פרקינס ומיס סלפרידג'

עסקת רכישת מותגי קבוצת ארכדיה על-ידי קבוצת גולף יוצאת לדרך. היום (ד') דיווחה קבוצת גולף כי חתמה על הסכם לרכישת 67% מפעילות מותגי ארכדיה הבינלאומית בישראל מידי חברת סקאל הולדינגס, בתמורה ל-37.5 מיליון שקל. סכום זה משקף לפעילות שווי של 56 מיליון שקל, לפני הכסף.

מאז החתימה על הסכם העקרונות בין הצדדים, החליטה גולף לרכוש שליטה בחברה, ולא רק את מחצית המניות. גולף כבר העבירה בשבועות האחרונים תשלומים לסקאל הולדינגס על מנת לאפשר את ההמשך התקין של פעילות החברה, וסכומים אלה ינוכו מהתמורה בעסקה.

לפני שבוע דיווחה גולף גם על חתימת הסכם עקרונות על רכישת חברת האופנה ADIKA, שעיקר פעילותה באינטרנט, וזאת בתמורה לכ-40 מיליון שקל.

את העסקה לרכישת מותגי ארכדיה ביצעה גולף באמצעות כיתן, והצדדים יקימו לצורך הפעילות שותפות מוגבלת. על מנת לאפשר לשותפות הון חוזר הדרוש לפעילותה, כיתן והמוכרת יעמידו לשותפות הלוואה בסך כולל של בין 7 ל-10 מיליון שקל, לפי חלקן היחסי בשותפות.

סקאל החזיק שנים רבות בזיכיון למותגי ארקדיה, וזאת באמצעות חברת סי אנד שלס שבבעלותו. פעילות זו כוללת את המותגים והרשתות TOP SHOP (הכוללת 9 סניפים), TOP MEN (הכוללת 3 סניפים), דורותי פרקינס (3 סניפים) ומיס סלפרידג' (3 סניפים) - בסך-הכול 18 חנויות.

לפי הערכות, מכירות המותגים TOP SHOP ו-TOP MEN עומדות על 60-70 מיליון שקל בשנה ומניבות רווח תפעולי של 18%-20%, הנחשב לרווח תפעולי גבוה בתחום האופנה.