סלינגר טירפדה מינוי עודד שריג למנכ"ל אליהו ביטוח

מבחינת סלינגר מדובר בהחלטה סופית ■ הערכות: לא צפויה פניה לביהמ"ש

עודד שריג / צילום: איל יצהר
עודד שריג / צילום: איל יצהר

לאחר שקיימה שימוע בנושא ובהתאם לאמירותיה הברורות בנושא מהעבר, המפקחת על הביטוח באוצר, דורית סלינגר, החליטה שלא לאשר את מינויו של קודמה בתפקיד, פרופ' עודד שריג, לתפקיד מנכ"ל אליהו ביטוח, החברה האם של מגדל. סלינגר, שמלכתחילה יצאה כנגד כוונותיו של בעל השליטה ויו"ר קבוצת מגדל, שלמה אליהו, למנות את שריג לתפקיד בכיר בקבוצתו, קבעה כי האחרון יוכל לכהן בתפקיד שרלבנטי למגדל רק בתום שלוש שנים ממועד פרישתו מהאוצר - דהיינו, באוגוסט 2016 ואילך.

מבחינת סלינגר מדובר בהחלטה סופית. לפי שעה לא ברור כיצד מתכוונים שריג ו/או אליהו לפעול בנושא. בעבר נשמעו הערכות כי אפשר ויפנו לביהמ"ש על מנת להפוך את החלטת האוצר לסרב למינוי אך ההערכות כעת הן כי הם לא יעשו זאת. נזכיר כי שריג סיים את שנת הצינון הרגילה בה היה מחויב כבר בתום הקיץ האחרון. ואולם, לאוצר שמורה הזכות לסרב למינוי בכירים בקבוצות ביטוח.

בספטמבר האחרון דווח שדירקטוריון החברה הפרטית אליהו ביטוח החליט על מינויו של שריג לתפקיד המנכ"ל, וזאת בתום שנת הצינון שבה היה מחויב. למעשה, החלטתה של סלינגר רחוקה מלהפתיע. עוד טרם השימוע שנערך לשריג נמסר מהאוצר כי "במידה שתוגש בקשה למינוי פרופ' שריג לנושא משרה בחברות הביטוח מגדל או אליהו, בכוונת המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, להשתמש בסמכותה להתנגד למינוי כאמור, בכפוף להליכים הקבועים בחוק".

האוצר התנגד מהתחלה למינויו של שריג ליו"ר מגדל, כפי שהוערך בשוק בתחילה, או למנכ"ל אליהו ביטוח שמחזיקה בשליטה במגדל, כפי שביקשו אליהו ושריג לאשר בפועל. זאת משום ששריג, כשכיהן כמפקח על הביטוח, הוא זה שאישר לאליהו לרכוש את השליטה במגדל, קבוצת הביטוח הגדולה בשוק. בשל כך, ובהתחשב בשורת החלטות במסגרת זו שקיבל המפקח הקודם על מנת לאשר את עסקת הענק שבוצע בסוף 2012, מצאו באוצר טעם נפגם בהיבט הנראות בעצם אישור מינויו של שריג לגורם בכיר בקבוצת אליהו.

סוגיה זו משמעותית עבור קבוצת מגדל לא רק משום פומביותה והביקורת הציבורית שהוטחה בה בחודשים האחרונים ביחס לנושא. בין היתר, באפריל הקרוב אמור שלמה אליהו לעזוב את תפקידו כיו"ר מגדל אחזקות, בהתאם לסיכום מוקדם בינו לבין סלינגר. לפיכך, על אליהו למצוא מחליף לעצמו תוך זמן לא רב. נזכיר כי לפני חודשים ספורים מינה אליהו את עמוס ספיר לתפקיד יו"ר החברה הבת מגדל ביטוח, שמנוהלת על ידי בנו עופר אליהו.

בתוך כך, קבוצת מגדל הודיעה היום כי בתום הליך קבלת הצעות לגיוס הון משני מורכב שהיא מקדמת זה זמן, התקבלו במכרז למשקיעים המסווגים הזמנות לאג"ח בהיקף כולל של כ-1.2 מיליארד שקל (החברה הודיעה בתחילה שתבחן ותקדם גיוס של עד למיליארד שקל). עם זאת, ציינה החברה בהודעתה לבורסה, "הוחלט שלא להיעתר להזמנות במתכונת של הנפקה פרטית ולבחון חלופות אחרות לגיוס, לרבות ביצוע הנפקה של אג"ח לציבורבמתכונת שתאפשר למגוון גדול יותר של משקיעים - כמו גם לצבור הרחב, להשתתף בגיוס".