הבורסה סגרה יום תנודתי בירידות; כלכלית עלתה 8.5%

הבנק המרכזי האירופי הכריז על תוכנית במסגרתה ירכוש אגרות חוב בסכום של כ-60 מיליארד אירו - מעל התחזיות המוקדמות בשווקים ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.44 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בירידות קלות במדדים, ברקע לנעילה החיובית אתמול בוול סטריט ולאחר ההודעה הדרמטית של הבנק המרכזי האירופי. המסחר בבורסות אירופה מתנהל בתנודתיות גבוהה מאוד ובמגמה חיובית בעוד בוול סטריט נרשמות עליות קלות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.44 מיליארד שקל.

מריו דרגי, נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB), הכריז היום על תוכנית הקלה כמותית גדולה באירופה, במסגרתה ירכוש אגרות חוב בסכום של כ-60 מיליארד אירו - מעל התחזיות המוקדמות בשווקים. זאת, לאחר שהותיר היום את הריבית ללא שינוי על 0.05%. דרגי אמר שהתוכנית תימשך עד ספטמבר 2016, "ובכל מקרה עד שנראה שיפור בר קיימא באינפלציה".

אורי גרינפלד, הכלכלן והאסטרטג הראשי של פסגות, מציין כי "אין ספק שדראגי יודע לתת לשווקים מה שהם רוצים. התוכנית של ה-ECB עונה למעשה על ציפיות השווקים ואף יותר. היקף התוכנית מתאים להערכות המוקדמות אך דראגי טרח לציין כי במידה ויהיה צורך התוכנית תמשך מעבר לתאריך המתוכנן של ספטמבר 2016 כך שייתכן שלמעשה היקף התוכנית יהיה גבוה יותר. בנוסף ה-ECB טרח לציין ש-20% מהרכישות יהיו ישירות תחת ה-ECB (ולא תחת הבנקים המרכזיים של כל אחת מהמדינות) כך שבחלק משמעותי מהתוכנית הסיכון משותף לכל מדינות הגוש, מה שמחזק בעיני המשקיעים את הסולידריות שבין מדינות הגוש".

הנהלת בנק לאומי הגיע להסכמה עם ועד העובדים וחתמה אתמול על הסכם שכר לשנים 2015-2018. במסגרת ההסכם, מנגנון הטייס האוטומטי שכלל עד כה תוספת שכר שנתית של 5%, יירד ל-4% בשנים 2015-2016 ול-3.5% בשנים 2017-2018.

חברת פז נפט הודיעה היום כי תמכור את מניות חברת פי גלילות וכן את ההקרקע של המתחם כולו ברמת השרון בסכום כולל של כ-237 מיליון שקל.

מגדל ביטוח הודיעה הלילה כי במסגרת המכרז המוסדי לגיוס הון באמצעות הנפקת סדרות אג"ח חדשות, קיבלה הזמנות לאג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל אולם החליטה לדחות את ההצעות ולבחון חלופות אחרות לגיוס, לרבות ביצוע הנפקה ציבורית.

מניית כיטוב פארמה המשיכה לעמוד במוקד לאחר שזינקה אתמול בחדות. במהלך הרבעון השני של השנה צפויה החברה לדווח על תוצאות קליניות ראשוניות בניסוי שלב III בתרופה KIT-302.

חברת הנדל"ן אלוני חץ מכרה 4 מיליון מניות של החברה הבת FCR בתמורה לסך של כ-76.6 מיליון דולר קנדי (כ-251 מיליון שקל).