רכישת הפניקס: משלחת של דלק יצאה לסין

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק ויו"ר הפניקס, ונציגים נוספים מקבוצת דלק נמצאים בימים אלה בסין, על מנת להציג את הפניקס בפני הרוכשים הפוטנציאליים

אסי ברטפלד / צילום: תמר מצפי
אסי ברטפלד / צילום: תמר מצפי

נמשכים המגעים בין קבוצת דלק לבין קרן ההשקעות הסינית פוסון, בנוגע לגרעין השליטה בקבוצת הביטוח הפניקס. ל"גלובס" נודע, כי אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק ויו"ר הפניקס, ונציגים נוספים מקבוצת דלק נמצאים בימים אלה בסין, על מנת להציג את הפניקס בפני הרוכשים הפוטנציאליים. בקבוצת דלק בחרו לא להגיב. ככל הידוע, מוקדם עדיין להעריך את הסיכויים לעסקה אפשרית בין הצדדים.

זו לא הפעם הראשונה שראשי דלק ומנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, מקדמים עסקה למכירת החזקות הקונצרן הישראלי בקבוצת הביטוח המקומית לגורם זר. במהלך המחצית השנייה של 2014 קיימה קבוצת דלק מו"מ רציני עם משפחת קושנר האמריקנית, למכירת 47% ממניות הפניקס (מתוך52% ממניות הפניקס שבידיה) בתמורה לכ-1.7 מיליארד שקל. המהלך לא צלח, ובצל הערכות בשוק כי הרוכשים האמריקניים יתקשו לקבל את אישור המפקחת על הביטוח לעסקה, הצדדים חדלו מהמגעים.

קרן הפרייבט אקוויטי הסינית Fosun Capital, שמנהלת כ-10 מיליארד דולר, היא חברת השקעות שאינה בשליטת המדינה ורשומה בהונג קונג. לקרן החזקות בביטוח מחוץ לסין. באחרונה נקשר שמה לעסקת תנובה, כרוכשת פוטנציאלית להחזקות של מאיר שמיר בה (21% ששוות כ-1.8 מיליארד שקל).

נזכיר, כי אשתקד התקיימו מגעים לרכישת השליטה בכלל ביטוח, מידי קונצרן אי.די.בי, על ידי קבוצת רוכשים סינית, אך זו נסוגה מהמהלך על רקע התנגדות המפקחת על הביטוח באוצר.