"להמיר אג"ח קונצרניות בישראל באג"ח קונצרניות בארה"ב"

כלכלני לאומי: "התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל נמוכות מאוד, וצפויות לעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני"

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

"מומלץ להמיר חלק מהאחזקות של אג"ח קונצרניות איכותיות בישראל (שלא נפגעו כמעט בחודשים האחרונים), באג"ח קונצרניות בארה"ב ברמת סיכון דומה (יש להתחשב בפערי סולמות הדירוג בין השווקים). זאת, בשל תמחור עדיף באפיק האג"ח הקונצרני בארה"ב", כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בהסתכלות רחבה, אומרים בלאומי, "התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל נמוכות מאוד, וצפויות לעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני. זאת, כתלות בשיפור בכלכלה הגלובלית, בדגש על כלכלת ארה"ב. מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)".

מנגד, מומלצת חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני, גם לנוכח הציפיות שהאינפלציה בסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015 צפויה להיות שלילית, ושסביבת הריבית תשאר נמוכה בחודשים הקרובים. התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה.

ההרחבה הכמותית עליה הכריז ה-ECB ביום חמישי עשויה לתרום אף היא להמשך ירידת תשואות בעקום הממשלתי בישראל בזמן הקרוב. לנוכח זאת, ניתן לגוון את האחזקות באפיק האג"ח הממשלתי באמצעות אגרות חוב במח"מ ארוך. יש להתייחס להשקעה זו כהשקעה קצרת טווח (טקטית), כיוון שרמת המחירים בחלק הארוך של העקומים הינה גבוהה מאוד, ומגלמת רמת סיכון גבוהה.

בלאומי ממשיכים לציין כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק אינה נמוכה.

"השיפור ההדרגתי בכלכלת ארה"ב, בשילוב עם הפיחות שהתרחש בשער החליפין של השקל מול הדולר, צפוי לתמוך ברווחי הפירמות היצואניות בישראל אשר שוק היעד העיקרי שלהן הוא ארה"ב. תופעה זו עשויה לבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה, ובמחצית הראשונה של 2015".

בהתייחסות לנפט אומרים בלאומי כי המחיר ירד בחדות בחודשים האחרונים, מה שהביא לירידות משמעותיות במחירי המניות בסקטור האנרגיה העולמי. "בתמחור הנוכחי אנו ממליצים על אחזקה של מניות סקטור האנרגיה העולמי, תוך התמקדות בחברות הגלובליות הגדולות ביותר".

בחודשים האחרונים מורגשת עלייה במרווחים באפיק הקונצרני בישראל. "אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה נמוכה יחסית לאפיק, תוך התמקדות בדירוגים איכותיים (A+ ומעלה) ובטווח בינוני-קצר".