מטוס קל התרסק באזור ראשון-לציון; שני הרוגים במקום

כפי הנראה, המטוס היה בשלבי המראה כשהתרסק אל תוך סככה במנחת והתלקח ■ ייתכן כי הגורם לתאונה הוא תנאי הראות הקשים באזור

ראשון לציון / צילום: תמר מצפי
ראשון לציון / צילום: תמר מצפי

מטוס קל התרסק הבוקר (א') במנחת מטוסים סמוך למתחם הסופרלנד בראשון-לציון והתלקח. שני בני אדם, הטייס ואדם נוסף שהיה המטוס, נהרגו. גופותיהם עדיין נותרו לכודים במטוס. למקום הוזעקו כוחות מד"א, כיבוי ומשטרה, בפיקוד סגן מפקד תחנת ראשון-לציון, ניצב-משנה איציק מנשה. גם מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע למקום. נסיבות התאונה ייחקרו בעזרת מנהל התעופה האזרחי.

כפי הנראה, המטוס היה בשלבי המראה כשהתרסק אל תוך סככה במנחת והתלקח. ייתכן שהגורם לתאונה הוא תנאי הראות הקשים באזור, שבהם ניתן לראות לכל היותר מטר עד שני מטר קדימה בשל ערפל כבד המכסה את כל מערב ראשון-לציון, ובכלל זה המנחת.

נציב כבאות וההצלה, רב-טפסר שחר איילון, הגיע למקום ואמר כי המנחת לא היה ערוך לסוג כזה של תאונות מבחינת ציוד כיבוי אש. "מהרגע שהתקבלה ההודעה הגיעו מיד כוחות כיבוי של תחנת ראשון-לציון", אמר רב-טפסר איילון. "כבר בשעה זו מסתמנת רשלנות של מפעילי המנחת שאפשרו את ההמראה והנחיתה של המטוס למרות תנאי הראות הקשים כל-כך בשל הערפל הכבד השורר במקום".

יו"ר התאחדות התעופה הספורטיבית, ערן פוני, מסר כי המטוס המריא, ותוך כדי המראה ענן שנע במהירות נחת על האזור וחסם את שדה הראייה. "ככל הנראה הם איבדו את ההתמצאות שלהם במרחב והתרסקו אל תוך סככת הטיסנים", הוא הסביר. המנחת בראשון-לציון פועל ללא מגדל פיקוח וכל טייס רשאי להמריא ולנחות בהתאם לרישיון שלו על-פי שיקול-דעתו והמקצועיות שלו.