"ממליצים על הגדלת חשיפה לשוק המניות האירופאי"

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב-דש: בהתחשב בשיפור מסוים שחל בכלכלה האירופאית ובצעדי ה-ECB, לשוק המניות באירופה יש סיכוי טוב להשיג תשואה עודפת על פני השוק האמריקאי במונחי מטבע מקומי

מריו דראגי / צילום: רויטרס
מריו דראגי / צילום: רויטרס

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב-דש, מתייחס היום בסקירתו השבועית לתוכנית ההרחבה הכמותית של ה-ECB ולהשפעותיה הצפויות על השווקים.

להערכתו, השפעת תוכניות ה-QE על אפיקי ההשקעה צפויה להיות דומה לזו בארה"ב. על סמך ניסיון העבר של תוכניות ה-QE בארה"ב, מסמן זבז'ינסקי מספר כיוונים בהתייחס להשפעת התוכנית על אפיקי ההשקעה שונים:

■ ההרחבות הכמותיות הטיבו עם נכסי הסיכון, כגון האג"ח הקונצרניות והמניות. במיוחד נהנו מההרחבות הכמותיות המניות ואג"ח הבנקים.

■ למעט במקרה של יפן, להרחבות הכמותיות הייתה השפעה שלילית על האג"ח הממשלתיות. ההשפעה על האפיק הממשלתי תלויה בשיפור במצב הכלכלי ושינוי בציפיות האינפלציה.

■ מטבע המדינה המבצעת הקלה כמותית בדרך כלל ממשיך להיחלש בשלבים הראשוניים של ביצוע ההרחבה.

בהתחשב בשיפור מסוים שחל בכלכלה האירופאית ובצעדי ה-ECB, לשוק המניות באירופה יש סיכוי טוב להשיג תשואה עודפת על פני השוק האמריקאי במונחי מטבע מקומי. בדש-מיטב, לכן, ממליצים על הגדלת חשיפה לשוק המניות האירופאי, תוך נטרול חשיפה מטבעית.

לקראת החלטת הריבית מחר מציין זבז'ינסקי כי בשבוע האחרון נרשמו מספר הורדות ריבית במדינות שונות (טורקיה, דנמרק, קנדה, שוויץ, הודו). בחלק מהמקרים נפתחו אפיקים חדשים למדיניות הריבית, כאשר הריבית ירדה עמוק יותר לטריטוריה שלילית, כמו בשוויץ ובדנמרק. "אנו מעריכים שבעקבות השיפור בנתונים הכלכליים בישראל, המשך עליות המחירים בשוק הנדל"ן וגידול באשראי הפרטי, בנק ישראל לא ילך בעקבות הבנקים הללו ויותיר את הריבית ללא שינוי".