שלמה קרמר מקים את קאטו - חברת סייבר חדשה

קרמר, שהונו מוערך ביותר ממיליארד דולר הוא אחד משלושת המייסדים של חברת צ'ק פוינט ■ Cato networks תפעל בתחום של אבטחת מידע

היזם הסדרתי שלמה קרמר מקים חברת סייבר חדשה - קאטו (Cato networks). כך נודע ל"גלובס". קרמר שינהל את החברה החדשה, הקים אותה עם גור שץ (שיכהן כ-CTO) והשניים הם המשקיעים היחידים בחברה. קאטו תפעל בתחום של אבטחת מידע.

קרמר, שהונו מוערך ביותר ממיליארד דולר הוא אחד משלושת המייסדים של חברת צ'ק פוינט, שאותה הקים עם גיל שויד ומריוס נכט.

בהמשך דרכו המקצועית הקים קרמר את חברת אימפרבה שנסחרת לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. בשנת 2013 רשם קרמר אקזיט מרשים כאשר מכר את חברת האבטחה טראסטיר ל-IBM תמורת יותר מ-600 מיליון דולר. בחברה הושקעו 10 מיליון דולר והיא סיפקה למשקיעים החזר יוצא דופן של יותר מאשר פי 60 על הכסף.

שץ היה שותף להקמת אימפרבה והוא כיהן בה כסגן נשיא להנדסה וניהול מוצר. בהמשך הוא הקים וניהל את אינקפסולה, שנמכרה לאימפרבה.

בראיון שהעניק בעבר ל"גלובס" סיפר קרמר, על המוטיבציה שלו ואמר: "אני מתעסק במחשבים מאז שהייתי בן 12, מפני שאני אוהב את זה, וזה מה שמניע אותי".

קרמר ממשיך "להתעסק במחשבים" ובמקביל להקמת קאטו הוא משקיע בשני סטארט-אפים. מדובר ב-Indegy של בוגרי תלפיות אשר גייסה בשבוע החולף 6 מיליון דולר בהובלת קרמר וקרן מאגמה. Indegy שהוקמה ביולי 2014 נוסדה על ידי ברק פרלמן, עדו טריביצקי ומילה גנדלסמן.

מוצר האבטחה של החברה אמור להגן על תשתיות אסטרטגיות (מים, נפט, חשמל וכו') מפני תקיפות סייבר. שלמה קרמר התייחס להשקעה ואמר כי: "Indegy פועלת בשוק צעיר מאוד עם פוטנציאל גדול. התלות והמאפיינים של גופי תשתיות קריטיות הופכים אותם לפגיעים במיוחד, ואין ספק שישנו צורך אמיתי בפתרון אבטחה לגופים אלו, מה שמקנה הזדמנות גדולה לחברה".

חברה נוספת שקרמר משקיע בה היא Insert של היזם שחר קמיניץ. החברה גייסה 5 מיליון דולר מקרמר, מיקי בודאי, ממייסדי אימפרבה וטראסטיר, ומראקש לונקאר, ממייסדי טראסטיר. החברה תשתמש בכסף כדי לקלוט לשורותיה כ-20 עובדים חדשים.

חברת Insert מפתחת טכנולוגיה, שטרם נחשפה, אשר מיועדת לבעלי אפליקציות מובייל. קרמר התייחס גם להשקעה הזו ואמר כי "הניסיון והידע המוכח של שחר בעולם המובייל לארגונים, יסייע לו להוביל את Insert משלב הפיתוח אל הפועל. מדובר בשוק גדול מאוד המגלגל עשרות מיליארדי דולרים בשנה, שיש בו הרבה מקום לטכנולוגיה של אינסרט".