דרמר: הנאום בקונגרס "חובתו הקדושה" של נתניהו

בנאום לפני יהודים, אמר שגריר ישראל בארה"ב: הנאום המתוכנן לא נועד להקל בכבודו של אובמה ואף לא לבחוש בשיח הפוליטי האמריקאי ■ "נתניהו מגיע כדי לשאת קולו ברמה נגד המשטר המסוכן ביותר עלי אדמות"

שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, אמר אמש (א'), בנאום בכנס של ארגון הבונדס בפלורידה, כי נאומו המתוכנן של של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני מליאות שני בתי הקונגרס, במארס, הוא "חובה קדושה", ואין לראות בהסכמת רה"מ לשאת את הנאום ניסיון לפגוע בנשיא ארה"ב, ברק אובמה, או להתערב בשיח הפוליטי האמריקאי.

במאמץ לצנן במעט את להט המתיחות בין וושינגטון לירושלים בגלל הנאום המתוכנן, ולשכך את הביקורת על נתניהו בגין העובדה שהבית הלבן הודר כליל מהמגעים לקראת הנאום, אמר דרמר: "ביקורו של רה"מ בארה"ב לא נועד להקל בכבודו של הנשיא אובמה. ישראל מעריכה עמוקות את התמיכה החזקה שהיא קיבלה מהנשיא אובמה בתחומים שונים - השת"פ הביטחוני המוגבר, הרמה הגבוהה של חילופי מידע מודיעיני בין שתי המדינות, הסיוע הצבאי הנדיב ומימון כיפת ברזל, וכן ההתנגדות ליזמות ישראל באו"ם".

"ביקורו של רה"מ אף לא נועד להתערב בשיח הפוליטי כאן", הדגיש השגריר. "ישראל מעריכה עמוקות את התמיכה הדו-מפלגתית החזקה שממנה היא נהנית בקונגרס, שבו דמוקרטים ורפובליקנים חוברים יחדיו כדי לתמוך בישראל, בדיוק כפי שישראל מעריכה את התמיכה העמוקה הרחבה שמעניק לה העם האמריקאי".

מכל מקום, דרמר לא הסביר מדוע אכן מודר הבית הלבן מהמגעים בין לשכת רה"מ לבין הקונגרס או מדוע הוא, דרמר, לא ניצל את פגישתו עם שר החץ האמריקאי, ג'ון קרי, ימים ספורים לפני פרסום ההודעה על הנאום המתוכנן, כדי לדווח לו על המתרחש.

השגריר אמר: "ביקורו המתוכנן של רה"מ בוושינגטון נועד למטרה אחת בלבד: להרים קול ברמה, כל עוד אפשר להרים קול ברמה, וכל עוד אפשר לשנות משהו, נגד המשטר המסוכן ביותר בעולם, איראן, שכבר הספיקה לבלוע ארבע בירות ערביות - בגדאד, דמשק, ביירות וצנעה - והיא רעבה לטרף נוסף".

הוא ציין, שאיראן היא יזמית הטרור הגדולה בעולם ושהיא אחראית לרציחת אלפי חיילים אמריקאים בעיראק ובאפגניסטאן ומאות נחתים אמריקאים בביירות, וכן לחבלות בשגרירויות ארה"ב באפריקה ולפיצוצים בשתי מטרות יהודיות בארגנטינה.

דרמר אמר, כי איראן גרעינית, שמיצרת עתה טילים בליסטיים בין יבשתיים עם יכולת לשאת נשק גרעיני היא סכנה ברורה ומיידית לישראל, אך טילים אלה יכולים להגיע גם לארה"ב ולפגוע ביעדים כניו-יורק, וושינגטון ומאיימי.

"כיום, הקהילה הבינלאומית ניצבת על סף הסכם עם איראן על גורל תכניתה הגרעינית", אמר השגריר. "מהמו"מ עם איראן עולה, כי לא מדובר על הסכם על פירוק יכולותיה הגרעיניות של איראן, אלא על הסכם שיותיר אותה כמדינת סף גרעינית. הסכם כזה יסכן את עצם קיומה של מדינת ישראל".

"יתכן שישנם אנשים מסוימים שמאמינים, שראש ממשלת ישראל לא היה צריך לקבל את ההזמנה לנאום לפני בית-המחוקקים העצמתי ביותר בעולם על נושא שנוגע לעתידה ולעצם קיומה של ישראל", הוסיף דרמר. "אך אנו למדנו מההיסטוריה, שהעולם נעשה מקום מסוכן יותר לעם היהודי כאשר העם היהודי מחשה".

"לכן, ראש הממשלה חש שזו חובתו המוסרית העמוקה ביותר להופיע לפני הקונגרס ולדבר על נושא קיומי שעמו צריכה להתמודד המדינה היהודית האחת והיחידה", אמר השגריר. "זו אינה רק זכותו של ראש ממשלת ישראל. זו חובתו הקדושה לעשות כל מה שביכולתו כדי למנוע איראן לפתח נשק גרעיני שמכוון נגד ישראל".