מצילה חיים: החברה הישראלית שמגלה סרטן בזמן

להציל את חייהן של אלפי נשים בישראל: הכירו את המרכז הפרטי הראשון בישראל שמציע את כל המיכשור והשירותים שמאפשרים לגלות את הסרטן בזמן

ד"ר אן גורביץ', אולטרה- מדיקל, מכשיר לגילוי מוקדם של סרטן השד / צילום: תמר מצפי
ד"ר אן גורביץ', אולטרה- מדיקל, מכשיר לגילוי מוקדם של סרטן השד / צילום: תמר מצפי

ממוגרפיה היא שיטת הבדיקה הנפוצה ביותר לגילוי מוקדם של סרטן השד - מחלה שפוגעת באחת מכל 7.5 נשים בישראל, וסיבת המוות מספר אחת אצל נשים בנות 35-55. אלא שעל-אף יעילותה המוכחת, הממוגרפיה לא תמיד מדייקת, בעיקר כשמדובר בנשים מתחת לגיל 50.

למעשה, סרטן השד מתגלה אצל 30% מהנשים שעושות ממוגרפיה תקופתית. חברת אולטרה מדיקל הישראלית מצאה פתרון לבעיה בדמות אולטרה סאונד אוטומטי שמאפשר גילוי מוקדם של סרטן השד.

אולטרה מדיקל הינה אחת מתוך עשרת חברות חדשניות שנבחרו להשתתף במיזם "אינוביישן ניישן" המשותף ל"גלובס" ולבנק לאומי. החברה הקימה את המרכז הפרטי היחיד בישראל המאפשר את כל מגוון השירותים למניעת סרטן שד תחת קורת גג אחד עם בכירי הרופאים בישראל ומספק פיתרון אישי לכל אשה על פי גילה, מרקם השד שלה והרקע המשפחתי שלה.

מאז הקמת המרכז לפני כשנתיים, כ-3,000 נשים כבר ביצעו בדיקות ונמצאות בתהליך מעקב שנתי. החברה מתכננת להקים עוד 3 מרכזים בפריסה ארצית שיעניקו מענה גם בצפון, גם בדרום וגם בירושלים לכל אישה, מה שיאפשר לקופות החולים לרכוש את השירות שיהפוך לסטנדרט של בריאות השד בישראל.