מכירת כלל ביטוח: חדר מידע ייפתח תוך מספר שבועות

ראשי אי.די.בי פתוח, כלל ביטוח והנאמן למניות השליטה בחברת הביטוח משה טרי, מקיימים דיונים במטרה לקבוע את התנאים למכירה, ואת בנק ההשקעות שילווה אותה

איזי כהן / צלם: תמר מצפי
איזי כהן / צלם: תמר מצפי

ראשי אי.די.בי פתוח, כלל ביטוח והנאמן למניות השליטה בחברת הביטוח, משה טרי, החלו לקדם את מכירת השליטה בכלל לגורם אסטרטגי חיצוני. על פי הערכות בשוק, חדר המידע לרוכשים פוטנציאליים ייפתח בתוך מספר שבועות.

ל"גלובס" נודע כי בימים אלה נפגשים הגורמים הללו ומקיימים דיונים במטרה לקבוע את התנאים למהלך, ואת בנק ההשקעות שילווה אותו. כלל ביטוח נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל, לאחר ירידה של כ-3.3% מתחילת השנה, בדומה למגמה בענף.

מאי.די.בי פתוח נמסר בתגובה כי "לפי המתווה שעליו סיכמה החברה עם המפקחת על הביטוח באוצר, עליה למכור את גרעין השליטה בלוח זמנים קצר יחסית והיא פועלת לעמוד במחויבות זו".

בדצמבר האחרון האריכה המפקחת, דורית סלינגר, את התקופה שבה יותר לבעלי השליטה באי.די.בי - מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין - לקחת חלק בהליך למציאת רוכש אסטרטגי למניות השליטה בכלל ביטוח, כשהם יכולים לעשות זאת גם כל אחד בנפרד או עם שותפים חדשים. סלינגר העניקה לשניים הארכה של שנה (עד סוף 2015) ובכך הסירה מעל סדר היום את איום מכירת השליטה בכלל ביטוח בכפיה בבורסה.

המפקחת קבעה בהחלטתה שאי.די.בי פתוח תתקשר עם בנק השקעות שיאושר על ידי הנאמן לצורך המכירה, וכי עליה לאשר מתווה מכירה שיוסכם עם טרי עד סוף יוני השנה, כשהסכם המכירה צריך, כאמור, להיחתם עד סוף 2015. אם החברה אכן תחתום על הסכם למכירת השליטה עד למועד זה - גם אם יהיה מדובר באחד משני בעלי השליטה הנוכחיים - יותר לרוכש הפוטנציאלי להשלים את הליך קבלת אישור האוצר עד לסוף יוני 2016.

אם אי.די.בי לא תעמוד בלוח הזמנים היא תידרש לממש את מניות השליטה בכלל ביטוח שיהיו בידה. המימוש ייעשה במספר שלבים שיימשכו על פני כשנתיים. גרעין השליטה המינימלי בכלל ביטוח עומד על 30% מהמניות, ואי.די.בי מחזיקה כיום ב-55% מהמניות.

מוקדם יותר אשתקד כשלו מגעים למכירת השליטה בכלל ביטוח לקבוצת משקיעים סינים. העסקה עם הסינים לא צלחה על רקע אי קבלת אישור מהפיקוח על הביטוח למהלך. כלל ביטוח אינה חברת הביטוח היחידה שנמצאת על המדף. בחודשים האחרונים התקיים מו"מ למכירת השליטה בהפניקס, שבשליטת קבוצת דלק, לידי משפחת קושנר האמריקנית, ובימים אלה מקיימת הקבוצה מגעים למכירת השליטה בחברה לקרן ההשקעות פוסון מסין.