נעילה שלילית במעו"ף בצל וול סטריט; פרוטרום ודלק בלטו

ירידות שערים חדות בוול סטריט בצל אכזבה מהדוחות הכספיים ■ קבוצת דלק חתמה על מזכר הבנות למכירת הפניקס ■ נייר חדרה מכרה אחזקותיה בחוגלה-קימברלי

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') במגמה שלילית ברקע ירידות השערים החדות שנרשמות כעת בוול סטריט, בצל אכזבה מדוחות כספיים שפירסמו חברות ענק בארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל.

אזעקה נשמעה היום בצהריים ביישובים אודם, אלרום, בוקעתא, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי''ב, נמרוד ועין קנייא שברמת הגולן. בהמשך דווח על 2 נפילות בצפון רמת הגולן. לא דווח על נפגעים. אתר החרמון פונה ממבקרים וכוחות צה"ל השיבו אש לעבר מקור הירי.

מעבר לים, הסוחרים מתמקדים בעיקר בעונת הדוחות הנמצאת בעיצומה, כאשר היום לאחר נעילת המסחר יפרסמו את תוצאותיהן בין היתר, חברות הענק אפל ויאהו. בנוסף, גם סופת ענק שהחלה להכות בארה"ב במוקד תשומת הלב. ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאסיו הזהיר אתמול כי "זו עלולה להיות סופה בקנה מידה היסטורי".

קבוצת דלק מוכרת את הפניקס

לאחר כישלון המגעים למכירת הפניקס למשפחת קושנר האמריקאית, קבוצת דלק הודיעה היום כי חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת השליטה בחברת הביטוח לחברה נסחרת זרה בעלת פעילות בינלאומית בתחום הביטוח. על פי הערכות, מדובר בקרן הפרייבט אקוויטי הסינית פוסון, אשר התעניינה בעבר ברכישת השליטה בכלל ביטוח. (לכתבה המלאה)

טבע בלטה במסחר. החברה הודיעה כי קיבלה אישור FDA לגרסה הגנרית הראשונה לטבליות Nexium esomeprazole magnesium בשחרור מושהה, בארה"ב. לטבליות Nexium, המשווקות על ידי אסטרה זנקה, היו מכירות שנתיות של כ-6 מיליארד דולר בארה"ב, על פי נתוני IMS, נכון לנובמבר 2014.

בתוך כך, האנליסטים לואיס פירסון ואליסטר קמפל מבית ההשקעות הבריטי Berenberg מעריכים שחברות הביטוח יחייבו חולי טרשת נפוצה לעבור מהקופקסון של טבע לגרסה הגנרית שתושק ככל הנראה בסוף השנה. לכן הם העניקו למניית החברה המלצת מכירה.

החברה לישראל דיווחה הבוקר כי היא צפויה לרשום הפחתה של כ-400 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים לשנת 2014 בעקבות פיצול חלק מהחזקותיה לתוך חברת קנון. סכום ההפחתה האמור עשוי לגדול או לקטון בהתאם לתוצאות החברות המועברות, ברבעון הרביעי של שנת 2014.

כן פייט ביופרמה פרסמה היום לראשונה את נתוני תוצאות היעילות שהתקבלו בניסויים הפרה-קליניים שהתקיימו בתרופת הדור הבא של כן פייט, ה-CF602, מהן עולה כי תרופת החברה שיפרה ב-118% את התפקוד המיני תוך השגת פרופיל בטיחותי מצוין. המחקרים נערכו ע"י גוף בלתי תלוי והנתונים הסופיים התקבלו בחברה.

חברת נייר חדרה בדרך לאקזיט מרשים מאחזקותיה בחברת חוגלה-קימברלי. אתמול דיווחה החברה על מכירת אחזקותיה (49.9%) בחברה המשותפת חוגלה-קימברלי, לקימברלי קלארק - בעלת השליטה בחברה המשותפת - תמורת סכום כולל של 648 מיליון שקל. סכום זה משקף לחוגלה-קימברלי שווי של 1.298 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)