דלק תמכור השליטה בהפניקס לפוסון הסינית ב-1.9 מיליארד ש'

המהלך - במסגרת כוונתה של קבוצת דלק להתמקד באנרגיה ■ שווי העסקה חושב על פי ההון העצמי של הפניקס בסוף הרבעון השלישי של 2014 - 3.7 מיליארד שקל ■ חברת ההשקעות הסינית התמודדה גם על רכישת כלל ביטוח

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי
יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי

לאחר כישלון המגעים למכירת הפניקס למשפחת קושנר האמריקאית, קבוצת דלק מודיעה היום (ג') כי חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת השליטה בחברת הביטוח לחברה נסחרת זרה בעלת פעילות בינלאומית בתחום הביטוח. על פי הערכות, מדובר בחברת ההשקעות הסינית פוסון, אשר התעניינה בעבר ברכישת השליטה בכלל ביטוח.

שווי העסקה חושב על פי ההון העצמי של הפניקס בסוף הרבעון השלישי של 2014, שעמד על כ-3.7 מיליארד שקל, בתוספת ריבית שתשולם לקבוצה. התמורה לקבוצת דלק צפויה להגיע עד לכ-1.9 מיליארד שקל, תלוי בהיקף האחזקות הסופי שתמכור (42%-52.3%). התמורה תשולם במזומן במועד השלמת העסקה.

הקרן הסינית, שמנהלת כ-10 מיליארד דולר, היא חברת השקעות שאינה בשליטת המדינה ורשומה בהונג קונג. לקרן החזקות בביטוח מחוץ לסין. באחרונה נקשר שמה לעסקת תנובה, כרוכשת פוטנציאלית להחזקות של מאיר שמיר בה (21% ששוות כ-1.8 מיליארד שקל).

החתימה הנוכחית היא עוד חוליה בשרשרת המימושים של הקבוצה, שהצהירה על כוונתה להתמקד בתחומי האנרגיה. נזכיר כי מכירת ההחזקות ברודשף בסכום של כ-900 מיליון שקל, מכירת החזקות בדלק אירופה בסכום של כ-1.7 מיליארד שקל ומכירת החזקות בחברת ברק קפיטל וחברת הביטוח ריפבליק בסכום כולל של כ-500 מיליון שקל.

מנכ"ל הקבוצה אסי ברטפלד ציין כי "מזכר ההבנות שנחתם הינו בהתאם לאסטרטגיה של הקבוצה להתמקד בתחום האנרגיה, והעסקה שתתגבש תגדיל את קופת המזומנים של החברה בסכום של כ-2 מיליארד שקל. עסקה זו מגיעה כצעד המשך לסדרת המימושים המוצלחים שביצעה הקבוצה מתחילת שנת 2013 אשר הכניסה לקופת החברה כ-6.5 מיליארד שקל".