וול סטריט ננעלה בירידות חדות; מיקרוסופט צנחה 9.3%

אפל צפויה לדווח היום לאחר הסגירה על רווח של 2.6 דולר למניה ברבעון האחרון ■ מדד ביטחון הצרכנים בשיא שלא נראה מאז אוגוסט 2007 ■ מורגן סטנלי: העלאת ריבית - לא לפני מארס 2016

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים חדות במדדים, על רקע נתוני מאקרו ודוחות כספיים שפורסמו אתמול והיום. בינתיים, המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות על רקע מימושי רווחים, לצד אופטימיות גוברת לכך שהממשלה החדשה ביוון לא תפעל להוצאת המדינה מגוש האירו.

לאחר שהתבהרו תוצאות הבחירות ביוון בתחילת השבוע, בהן זכתה מפלגת השמאל "סיריזה", רבים בשוק האמינו כי יוון והנושים שלה צועדים אל עבר מסלול של עימות. זאת מאחר והממשלה החדשה הבטיחה לנטוש את מדיניות הצנע חרף אזהרות חוזרות ונשנות מצידה של גרמניה ומדינות אחרות בגוש האירו. אולם, עם שוך הסערה, נראה כי גם הנושים של יוון מוכנים לפתוח איתה במו"מ לגבי מדיניות הצנע והחזר החובות שלה.

"ישנם חוקים והסכמים", אמר שר האוצר הגרמני וולפגאנג שאובלה. "מי שמבין את העקרונות הללו יכול להבין את המספרים ואת המצב". הטון התקיף של מנהיגי גוש האירו נובע מהחשש שמא מדינות אחרות בגוש האירו שקיבלו חבילות חילוץ והתחייבו לנקוט במדיניות צנע, כגון ספרד, פורטוגל, ואירלנד, ינסו לצעוד בעקבות יוון ולפתוח את ההסכמים שנעשו עימן.

כלכלי מורגן סטנלי אומרים היום כי ייתכן שכלכלת ארה"ב נראית בריאה כרגע, אולם ייתכנו חולשות שיתגלו בהמשך השנה, מה שעלול לאלץ את הפדרל ריזרב לא להעלות ריבית לפני מארס 2016.

בארה"ב פורסמו היום לפני הפתיחה נתון הזמנות של סחורות בנות קיימא, שירדו ב-3.4%, הרבה מתחת לצפי - עלייה של 0.1%.

עוד פורסם מדד קייס-שילר למחירי הבתים, שירד ב-0.2% בנובמבר, ובכך מיתן את העלייה השנתית ל-4.3% - פחות מהצפי שעמד על 4.5%.

מדד ביטחון הצרכנים, שפורסם גם הוא, קפץ ל-102.9 נקודות בינואר - הקריאה הטובה ביותר מאז אוגוסט 2007. זאת, לעומת 93.1 נק' בדצמבר ולעומת הצפי שעמד על 96.9 נק'.

נתון מכירות הבתים החדשים עלה בדצמבר ב-11.6% ל-481 אלף בתים בשיעור שנתי, לעומת הצפי ל-450 אלף.

מיקרוסופט דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הרביעי של 2014, מהן עולה כי החברה עמדה בתחזיות הרווח עם 71 סנט למניה. זאת, לעומת 78 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה אף עלו על הציפיות, עם 26.47 מיליארד דולר. אנליסטים צפו הכנסות של 26.3 מיליארד דולר, לעומת 24.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2013.

לאחר הדוחות ספגה מיקרוסופט הורדת דירוג מ-JP מורגן, והורדת מחיר יעד ל-47 דולר למניה מ-53 דולר למניה.

חברת אפל צפויה לדווח היום לאחר הסגירה על רווח של 2.6 דולר למניה ברבעון האחרון. חברות נוספת שתפרסם תוצאות לאחר הסגירה הן אמדוקס הישראלית וחברת יאהו .

לפני פתיחת המסחר פרסמה את תוצאותיה קאטרפילר שאיכזבה את המשקיעים עם תחזית נמוכה ל-2015.