שכחתם לשלוח תעודת אחריות? נסו את האפליקציה הזו

Warranteer מאפשרת סריקת קבלות ותעודות אחריות ואחסון בענן עם תמונת המוצר

רוב הצרכנים הרוכשים מוצרי אלקטרוניקה לא דואגים למלא את טופס האחריות ולהעביר אותו לחברה בחזרה, או מתקשים למצוא את הקבלה למוצר בעת הצורך. סטארט-אפ ישראלי בשם Warranteer מנסה לעשות מהפכה בתחום הזה באמצעות אפליקציה חדשה לסמארטפונים. (אייפון)/ (אנדרואיד)

"עד היום רק כ-4% מהלקוחות היו ממלאים שוברי אחריות ושולחים ליבואן", אומר אבישי פריז, מנכ"ל ומייסד החברה. "דרך המערכת החדשה שלנו המספר הזה כבר עלה ל-40% בקרב היבואנים שעובדים איתנו".

האפליקציה Warranteer באה לפתור ללקוח שתי בעיות: הראשונה, האפליקציה מאפשרת סריקה של קבלות עבור מוצרים שנרכשו ואחסון שלהם בענן בצורה מסודרת עם שם המוצר, תמונה שלו ומועד פקיעת האחריות.

מכיוון שהמידע מאוחסן בענן, ללקוח תמיד יש גישה מהירה וקלה אליו. "כ-90% מהלקוחות שומרים את החשבוניות שלהם במערכת שלנו, מה שמלמד כנראה שאנשים מחפשים דרך לשמור את כל החשבוניות בצורה מסודרת ומאובטחת", אומר פריז.

הבעיה השנייה, היא שליחת טופס האחריות ליבואן, המאפשרת ליבואן לעדכן את הלקוח בתנאי הרחבת אחריות, מידע על מיקומי מעבדות ומכירה של מוצרים נלווים או מתכלים. באפליקציה גם אפשר למצוא חוברות הוראות וסרטוני הדרכה עבור המוצרים.

האפליקציה כוללת כבר מאגר של 600 אלף מוצרים לזיהוי מהיר. במקרה שמוצר לא נמצא בה, ניתן להזין את פרטיו באופן עצמאי. היא מציעה תזכורות אוטומטית על פקיעת תוקף האחריות, מה שמאפשר ללקוח לנצל את האחריות לפני שזו תמה וגם ניווט אל נקודות שירות של היבואנים.

אצל חלק מהיבואנים אפשר בנוסף לתאם איסוף של המוצר לתיקון מהבית, כאשר במקרים אחרים אפשר לדרג את הרמה המקצועית של המתקין.

השירות ש-Warranteer מציעה ניתן חינם ללקוחות האפליקציה, כאשר את התשלום היא מקבלת מהיבואן, בזמן שהיא מאפשרת לו לפנות בצורה ישירה ללקוח. חלק מהיבואנים בארץ כבר החלו לקדם את האפליקציה באמצעות מדבקה או מודעה קטנה המופיעה כפרסומת על המוצר.