אליהו מינה את עודד שריג ליו"ר מגדל אחזקות

מינויו הסופי של שריג דורש קבלת אישור האסיפה הכללית ■ המפקחת על הביטוח פסלה את מינויו של קודמה בתפקיד למנכ"ל אליהו ביטוח, אולם סמכותה אינה חלה על מגדל אחזקות

עודד שריג / צילום: איל יצהר
עודד שריג / צילום: איל יצהר

בצל התנגדותה הנחרצת של המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, למינויו של קודמה בתפקיד, פרופ' עודד שריג, לתפקיד בכיר בקבוצת מגדל של שלמה אליהו, בחר היום דירקטוריון מגדל אחזקות בשריג ליו"ר הקבוצה. כך נודע ל"גלובס". האישור הסופי למינויו דורש קבלת אישור בעלי מניות המיעוט באסיפה הכללית של מגדל אחזקות.

זאת, ימים אחדים לאחר שסלינגר פסלה את מינויו למנכ"ל אליהו ביטוח, החברה האם של קבוצת מגדל. בעוד שלמפקחת על הביטוח סמכות לפסול מינוי בכירים בחברות ביטוח שמפוקחות על-ידיה, הרי שמגדל אחזקות, החברה האם של מגדל ביטוח, אינה מפוקחת על-ידיה.

עם זאת, מהפיקוח על הביטוח נמסר אתמול ל"גלובס", כי "החלטת המפקחת נוגעת לגופים שבתחום סמכותה. מאחר שגופים אלה מהווים את עיקר הפעילות של חברת ההחזקות, ראוי ליישם את ההחלטה גם לגביה".

לעומת סלינגר, נחוש שלמה אליהו, בעל השליטה ויו"ר מגדל, למנות את שריג לתפקיד בכיר בקבוצה. אליהו אמור לפרוש מתפקידו כיו"ר מגדל אחזקות בתחילת אפריל השנה, בהתאם לסיכום מוקדם בינו לבין המפקחת על הביטוח.

שריג, מומחה למימון, כיהן כמפקח על הביטוח עד אוגוסט 2013, ובהתאם לכך שנת הצינון שבה היה מחויב הסתיימה כבר בספטמבר 2014. יחד עם זאת, סלינגר הכריעה בשבוע שעבר כי שריג יוכל לכהן בתפקיד שרלוונטי לקבוצת אליהו-מגדל רק בתום שלוש שנים ממועד פרישתו מהאוצר, כלומר החל מאוגוסט 2016.

בסביבת המפקחת מסבירים, כי היא מתנגדת בחריפות לכוונותיו של אליהו למנות את שריג לתפקיד בכיר בקבוצה שבשליטתו, בשל הבעייתיות שיש לטענתה במינויו של האיש שאישר - בהיותו המפקח על הביטוח - את עסקת הענק לרכישת מגדל על-ידי אליהו.

מנגד, בקבוצת מגדל-אליהו גורסים כי פסילתו של שריג אינה עומדת בדרישות החוק, והיא חריגה בהשוואה ליחס לבכירים אחרים שפרשו מהמגזר הציבורי לתפקידים בסקטור הפרטי.