גאדג'טים: אוזניות אלחוטיות בחסות "הדג נחש" ואייל גולן

להקת הדג נחש חברה לחברת האוזניות House Of Marley, השייכת למשפחתו של זמר הרגאיי בוב מארלי, ובנובמבר האחרון השיק אייל גולן אוזניות יחד עם חברת MYTH Labs המיובאות ארצה ע"י סי דאטה

שוק האוזניות הישראלי פעיל מאוד ואפשר למצוא בו את כל המותגים הגדולים, כאשר לאחרונה הענף מסמן כיוון חדש - אוזניות ממותגות של אמנים ישראלים. השבוע הודיעה להקת הדג נחש כי היא חברה לחברת האוזניות House Of Marley, השייכת למשפחתו של זמר הרגאיי בוב מארלי, ובנובמבר האחרון השיק אייל גולן אוזניות יחד עם חברת MYTH Labs המיובאות ארצה ע"י סי דאטה. על-גבי האריזה אפשר למצוא את תמונתו של גולן מתנוססת עם המשפט "הסאונד שלי".

זו לא המצאה ישראלית - שהרי בארה"ב כבר עושים זאת מזה זמן, כמו במקרה של ד"ר דרה והראפר 50 סנט (אוזניות SMS). ואם בארה"ב מדובר באמנים שששמם עלה לכותרות לאו דווקא בהקשרים חיוביים, שכן הם פושעים שנאסרו על תקיפה, מהירות מופרזת, ונדליזם ושיכרות, גם בארץ מסתמנת מגמה דומה, שהרי שמו של גולן נקשר בפרשת הקטינות והוא אף הורשע בעבירות מס, ואפילו בעברם של חברי הדג נחש אפשר למצוא את סיפור תפיסתם בשנת 2004 עם סמים במכוניתם.

"החיבור בין בוב מארלי ללהקת הדג נחש מושתת על ערכים משותפים כגון שוויון, תרומה לקהילה, אחדות, אחריות סביבתית וחופש הבחירה", אומר קובי פיש, מנהל מותג House Of Marley בישראל. "הדג נחש, מעבר להיותה להקה מצליחה, ידועה גם במהפכנות ובמסרים החברתיים בשיריה - דבר שמתחבר מאוד לעולם התוכן של בוב מארלי בכלל ולשל מארלי בפרט. לרגל השקת אוזניות הבלוטות' הראשונות של מארלי, החלטנו גם בישראל לפעול בשיתוף פעולה עם שגרירי מותג".

הדג נחש / צילום: אילן בשור
 הדג נחש / צילום: אילן בשור

House Of Marley, Liberate XLBT: אוזניות אלחוטיות

אוזניות Liberate XLBT הן אוזניות Over The Ear, המכסות את כל האוזן. מדובר באוזניות בטכנולוגיית האלחוט בלוטות', המאפשרת להתחבר לסמארטפון או לטאבלט ולהאזין לשירים ללא כבל מיותר. האוזניות נטענות באמצעות כבל USB וניתן להמשיך להקשיב באמצעותן גם באמצעות כבל, כאשר הסוללה מתרוקנת. מעבר לזה, הכבל כולל גם מיקרופון, המאפשר לנהל שיחות מהסמארטפון.

האוזניות כוללות כפתורי שליטה בעוצמת הסאונד ובמעבר בין השירים, הכפתורים עצמם קצת קשים ולא תמיד נוחים.

עיצוב: האוזניות בעלות קשת לראש. הן עשויות עץ מגולף בשילוב כריות עור רכות לאוזניים ומעץ מגולף.

צליל: הצליל מוצלח מאוד: נעים, נקי, אולם הבאס טיפונת עמום, כאשר הטארבל בעוצמה הנכונה.

מחיר: 900 שקל.

MYTH Labs, eclipse: מודולריות להרכבה עצמית

חברת MYTH משווקת את אוזניות eclipse כאוזניות מודלוריות. הרעיון הוא שהצרכן רוכש את הקשת בנפרד לפי טעמו (מבחינת צבע או עיצוב) ואת הרמקולים של החברה שבהם הוא מעוניין, ולאחר מכן עושה את ההרכבה. אמנם מדובר בגימיק, אך יהיו ודאי צרכנים שיאהבו את הרעיון הזה.

עיצוב: דגם eclipse שנבדק בסקירה זו, מעוצב כאוזניות Over The Ear המכסות את האוזניים. האוזניות מרופדות בעור ונוחות, אבל מעט לוחצות. על-גבי חוט האוזניות יש כפתור לעצירת השיר המתנגן ומענה וניתוק לשיחה. אין כפתור שליטה בווליום.

צליל: מבחינת איכות הסאונד, מדובר במוצר מוצלח. הצליל נקי עם עומק, הבאסים לא חזקים מדי אבל עדיין מורגשים ובסך הכול החוויה נעימה.

מחיר: 1,000 שקל.