מחפשים תשואה סולידית של מעל 5%? הנה אג"ח מומלצת

לאומי שוקי הון ממליץ על אגרת החוב של LKQ עם תשואה לפדיון של 5.2%

חברת LKQ / צילום: מתוך מצגת החברה
חברת LKQ / צילום: מתוך מצגת החברה

חברת LKQ נסחרת בנאסד"ק (סימול: LKQ) לפי שווי של 8.1 מיליארד דולר. החברה מספקת חלקי חילוף לכלי רכב, וכן כלי עבודה ומערכות לתיקון כלי רכב. לקוחותיה העיקריים של LKQ הם מוסכים, אך יש לה גם לקוחות שהם סוכנויות רכב ולקוחות פרטיים. ל-LKQ יש אג"ח דולריות.

בעשר השנים האחרונות הכפילה החברה את שוויה פי 10. רווחיה עלו באותה התקופה בערך פי 20. בכל אחת מ-10 השנים האחרונות, כולל במשבר 2008-2009, הציגה החברה גידול בשורת ההכנסות, הרווח התפעולי והרווח הנקי.

החברה לא מחלקת דיבידנד, ומשקיעה את המזומנים שהיא מייצרת בהתרחבות באמצעות רכישות. למרות הרכישות, LKQ מקפידה על מינוף נמוך. יחס החוב נטו ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) מצוי כיום ברמה של 2.2 בלבד, בדומה לשנים האחרונות.

ברבעון השלישי של 2014 מכירות החברה עלו ב-32%, לרמה של כ-1.7 מיליארד דולר. הרווח התפעולי עלה ב-26.5% ל-156 מיליון דולר, ה-EBITDA עלה ב-29% ל-188 מיליון דולר, ויחס החוב נטו ל-EBITDA ירד מ-2.59 ל-2.2 בלבד.

איגרות החוב של LKQ מדורגות Ba2/BB מינוס. סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס העלתה את הדירוג לפני מספר שבועות, כשהיא מציינת את יכולת החברה לצמוח ולהתרחב לאורך זמן תוך שמירה על יחסי אשראי איתנים. הסיבה להעלאת הדירוג הייתה היכולת של החברה להגדיל את הנוכחות הגלובלית שלה בשוק החלפים לרכב, תוך שמירה על יחסי האשראי. במודי'ס ציינו את יחס ה-EBITDA להוצאות הריבית, שנכון ל-12 החודשים שהסתיימו בסוף ספטמבר 2014 עמד על 6.9 - יחס גבוה שתומך בגמישות הפיננסית של החברה.

האיגרת מחלקת קופון של 4.75%, נסחרת בתשואה לפדיון של 5.2% עם מרווח של 325 נ"ב מעל העקום הממשלתי האמריקאי. יש אפשרות לפירעון מוקדם, ובמקרה זה התשואה תהיה גבוהה אף יותר. אנו ממליצים על האיגרת.

* רוני יונסיאן, מנהל דסק ני"ע זרים, לאומי שוקי הון

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם