ת"א ננעלה בירידות; פלוריסטם עלתה 6%, טאואר ירדה 5%

עליות חדות באג"ח הממשלתיות השקליות ■ השווקים בעולם נסחרים במגמה מעורבת

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ה') בירידות שערים, ברקע למגמה מעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט. היום פקעו אופציות המעו"ף לינואר ומדד ת"א 25 לפקיעה נקבע על 1,446.22 נק'. עליות חדות נרשמו באג"ח הממשלתיות השקליות.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות אפסילון, מציין כי "הפרוטוקול של ישיבת הפד האחרונה הפתיע מעט בגישתו לגבי הריבית, מה שסייע לירידה נוספת בתשואות האג"ח האמריקאי. השוק המקומי מושפע מירידת התשואות בחו"ל ולעת עתה נראה שזו תמשיך להיות המגמה בטווח הנראה לעין. במקביל, הסטת הכספים מהשוק הקונצרני בארץ למקביליו בחו"ל גרם לפתיחת מרווחים נאים ויצרו לדעתי הזדמנות כניסה ראויה".

בתיאום עם צה"ל, ניפתח היום אתר החרמון למבקרים וגולשים יחד עם אתרים נוספים שינסו לחזור לשגרה. דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז התייחס אמש לתקרית בהר דב: "המציאות בימים האחרונים ובשנה האחרונות בפיקוד הצפון לא החלה היום ולצערנו לא תסתיים מחר. זה מאבק ארוך להגנת תושבי הצפון". עוד התייחס אלמוז למוכנות צה"ל להתמודד עם האיומים ואמר כי "צה"ל מצוי כאן בצפון בכוחות גדולים מאוד. לחיל האוויר מטרות מוכנות בלבנון ואנחנו מוכנים לפעול אם נצטרך. בשעות האחרונות אנחנו מקיימים הערכות מצב רבות ואף הרמטכ"ל בני גנץ היה כאן. אנחנו מבינים את האחריות המוטלת עלינו ומפעילים את שיקול הדעת הנדרש, כל כוח שאנחנו מפעילים מלווה בשיקול דעת לתוצאות".

הפדרל ריזרב סיכם אתמול ישיבה בת יומיים ופרסם את הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית. למרות דריכות המשקיעים, הבנק המרכזי של ארה"ב לא סיפק רמזים כלשהם לגבי המועד המדויק שבו הוא יתחיל להעלות את הריביות. חברי ועדת השוק הפתוח הביעו אופטימיות לגבי מצב הכלכלה וציינו כי קצב הצמיחה "מוצק" וחל שיפור משמעותי בשוק העבודה.

חברי הפד ציינו בנוסף כי להערכתם שיעור האינפלציה ינוע בחזרה ליעד של 2% לאחר שירד לרמות דפלציוניות בתקופה האחרונה. בהצהרת הריבית הפד חזר על ההצהרות הקודמות שלו לפיהן הוא מוכן להיות סבלני בכל הנוגע להעלאת הריביות.

טבע ירדה 3.4% לאחר שחזרה מניו יורק עם פער ארביטראז' שלילי של 1.7%. אנליסטים בדויטשה בנק הותירו את ההמלצה לטבע על "קנייה" והעלו את מחיר היעד למניה לרמה של 65 דולר, כלומר אפסייד של כ-10% מהמחיר שבו היא ננעלה ביום שני. כך לפי מזכר שפרסמו אתמול ללקוחות הבנק.

גם מניות פריגו , נייס , מזור ופריון ירדו על רקע פערים שליליים.

עסקת הענק שבה מעורבת טאואר בהודו מתקרבת ככל הנראה: הקבינט ההודי אישר אתמול את ההקמה מחדש של הוועדה לאישור בניית מפעלי השבבים הענקיים במדינה.

מניית חברת הביומד פלוריסטם המשיכה לרכז עניין היום לאחר שאתמול זינקה במחזור ענק. חברת מחקר ניירות הערך אקסלרון (Acceleron) חזרה השבוע על המלצת "קנייה" למניית חברת תאי הגזע הישראלית ונקבה במחיר יעד של 21 דולר, פרמיה של 650% (!) על מחיר הנעילה שלשום בוול סטריט. האנליסטים של אקסלרון מדגישים כי בשלושת החודשים האחרונים מאיצה החברה את לוח הזמנים בו היא מתעתדת להגיע לשוק עם מוצר מאושר ראשון, וכותבים כי "אנו מצפים לשטף חזק של הודעות מכיוונה של פלוריסטם במחצית הראשונה של שנת 2015".

מניית אינסוליין ריכזה היום עניין רב לאחר שדיווחה כי חתמה על מזכרת הבנות עם ענקית הפארמה והציוד הרפואי האמריקאית ג'ונסון אנד ג'ונסון לשיתוף פעולה ברוסיה ובחבר המדינות. על פי מזכר ההבנות, אינסוליין וג'ונסון ישתפו פעולה באופן מיידי להשגת אישור רגולטורי לשיווק ה-InsuPad כאשר ג'ונסון תנהל את תהליכי הרישום מול הרשויות השונות. לאחר קבלת אישור לשיווק ינהלו הצדדים משא ומתן על הסכם הפצה סופי ומחייב ביחס לכל אחת מהטריטוריות, בהן ג'ונסון תהיה מפיץ בלעדי. בנוסף לרוסיה, ההסכם יכלול גם את אוקראינה ומדינות חבר העמים לשעבר.