אתר החרמון ייפתח הבוקר; צה"ל: להמשיך בשגרה

על רקע תקרית הירי בהר דב, קרא דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז לתושבי הצפון להמשיך בשגרת החיים והבטיח כי צה"ל מוכן לפעול אם יידרש לכך ■ "אנחנו מבינים את האחריות המוטלת עלינו ומפעילים את שיקול הדעת הנדרש"

בתיאום עם צה"ל, ייפתח היום (ה') אתר החרמון למבקרים וגולשים יחד עם אתרים נוספים שינסו לחזור לשגרה. דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז התייחס אמש לתקרית בהר דב: "המציאות בימים האחרונים ובשנה האחרונות בפיקוד הצפון לא החלה היום ולצערנו לא תסתיים מחר. זה מאבק ארוך להגנת תושבי הצפון".

עוד התייחס אלמוז למוכנות צה"ל להתמודד עם האיומים ואמר כי "צה"ל מצוי כאן בצפון בכוחות גדולים מאוד. לחיל האוויר מטרות מוכנות בלבנון ואנחנו מוכנים לפעול אם נצטרך. בשעות האחרונות אנחנו מקיימים הערכות מצב רבות ואף הרמטכ"ל בני גנץ היה כאן. אנחנו מבינים את האחריות המוטלת עלינו ומפעילים את שיקול הדעת הנדרש, כל כוח שאנחנו מפעילים מלווה בשיקול דעת לתוצאות".

"אתם יכולים להמשיך את חיי השגרה שלכם ולפעול בהתאם להנחיות הצבא", אמר אלמוז. "במידה ונצטרך בהמשך להחמיר או לנקוט צעדים נוספים אנחנו נדע לעדכן. החיים בפיקוד הצפון צריכים להימשך".

כשנשאל על המשך הפעולה ענה אלמוז כי הוא לא רוצה להצהיר הצהרות על סיום או התחלה. "ראיתי שאנשים מיהרו לקבוע מסקנות לגבי האירוע הרבה לפני שהתחקיר הצבאי מיצה את עצמו", התייחס אלמוז לרמיזות כי נסיעת הרכבים ללא מיגון הינה בגדר מחדל. "למרות שזו שאלה חשובה אני מציע לכולם לחכות בסבלנות. אלו לא הרגעים לדון בשאלות אלו. אני מציע גם בעניין זה לנהוג באחריות וקורא לכולם-יהיה מספיק זמן לדון בשאלות אלו".

ההנחייה המגיעה לתושבי הצפון מכל הדרגים ובעיקר מפיקוד העורף היא לחזור לשגרה. חלק מהיישובים שפתחו מקלטים באופן עצמאי, ליתר ביטחון, התבקשו לסגור אותם כדי שלא לשדר מסר של כוננות או מלחמה.