נעילה מעורבת בבורסות אירופה על רקע פרסומי דוחות

מחיר חוזה WTI מתחת ל-44 דולר לחבית לאחר שצנח אתמול לשפל של קרוב ל-6 שנים ■ מדד המחירים לצרכן בגרמניה ירד בחישוב שנתי לראשונה מזה חמש שנים

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר ירידות שנרשמו אתמול בוול סטריט ופרסומי דוחות כספיים של חברות מובילות.

כאמור, וול סטריט חתמה יום מסחר תנודתי במיוחד בירידות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק סיים בירידה של כ-1.4%. זאת ברקע פרסום הצהרת הריבית של הפד.

דויטשה בנק הפתיע ודיווח היום על רווח לפני מס של 253 מיליון אירו ברבעון הרביעי של 2014. זאת על רקע ירידה חדה בהוצאות המשפטיות והחזר מס חד פעמי.

מדד המחירים לצרכן בגרמניה ירד לטריטוריה שלילית בינואר, בחישוב שנתי, לראשונה מזה כחמש שנים. המדד ירד בינואר ב-1.3%, וב-0.5% בחישוב שנתי. הצפי היה לירידה של 1% בהשוואה לדצמבר, וב-0.2% בהשוואה לינואר 2014.

גם מחירי הנפט משפיעים על המסחר. מחיר חוזה WTI יורד מתחת ל-44 דולר לחבית לאחר שצנח אתמול לשפל של קרוב ל-6 שנים. חוזה ברנט נסחר סביב 48.4 דולר לחבית.

באסיה הסתיים המסחר בירידות.

הפדרל ריזרב סיכם אתמול ישיבה בת יומיים ופרסם את הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית. למרות דריכות המשקיעים, הבנק המרכזי של ארה"ב לא סיפק רמזים כלשהם לגבי המועד המדויק שבו הוא יתחיל להעלות את הריביות. חברי ועדת השוק הפתוח הביעו אופטימיות לגבי מצב הכלכלה וציינו כי קצב הצמיחה "מוצק" וחל שיפור משמעותי בשוק העבודה.

חברי הפד ציינו בנוסף כי להערכתם שיעור האינפלציה ינוע בחזרה ליעד של 2% לאחר שירד לרמות דפלציוניות בתקופה האחרונה. בהצהרת הריבית הפד חזר על ההצהרות הקודמות שלו לפיהן הוא מוכן להיות סבלני בכל הנוגע להעלאת הריביות.

פייסבוק הדהימה אמש (ד') את השווקים כאשר דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט על עלייה של 49% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2014 ועקפה את תחזיות האנליסטים. בשורה העליונה החברה דיווחה על הכנסות של 3.85 מיליארד דולר, בהשוואה להכנסות של 2.59 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2013. קונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של 3.77 מיליארד דולר. בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח נקי של 701 מיליון דולר או 25 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 523 מיליון דולר או 20 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2013. הרווח המתואם עמד על 54 סנט למניה, מעל ממוצע התחזיות בשוק שעמד על 48 סנט למניה

מניית נינטנדו צנחה בטוקיו בכ-8% לאחר שהחברה פרסמה אתמול אזהרת רווח. קנון ירדה בכ-4% על רקע אכזבה מהדוחות שפרסמה החברה.