קרן אמריקאית תעניק 100 אלף דולר ליזמים בני 45 ומעלה

תחרות יזמות שעורכת קרן Merage תנסה להעניק ליזמים הזדמנות להגשים את החזון העסקי שלהם ■ בין חברי הוועדה המייעצת, השופטים והמנטורים: אורי אדוני מקרן JVP, חמי פרס ורמי קליש מפיטנגו, אייל חומסקי מחברת הפרסום אדלר חומסקי ועוד

סטארט אפ  הון סיכון הייטק כבלים בינארי /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק כבלים בינארי / צלם: thinkstock

גיל 45 בתעשיית ההיי-טק המקומית הוא בדרך כלל הזמן שבו מתחילים לראות את הסוף. המציאות האכזרית והמעוותת של חברות ההיי-טק המקומיות מקדשות את כוח העבודה הצעיר והזול יותר לכאורה ובלא מעט פעמים מפנה עורף למי שנמצא בשנתונים הגבוהים יותר אך רחוק למדי מגיל הפנסיה. תחרות יזמות שעורכת קרן Merage תנסה להעניק ליזמים בני 45 ומעלה הזדמנות לקבל 100 אלף דולר כדי להגשים את החזון העסקי שלהם.

מדובר בשנה השנייה ברציפות שקרן מיראז', של המיליארדר האמריקאי פול מיראז', מקיימת את התחרות ולדברי מנהל הקרן, ישי אייזיק, "בשנה שעברה השתתפו 734 מיזמים, דבר המעיד על הצורך העז שקיים בישראל בקרב בני 45 ומעלה, לנסות ולהתחיל משהו חדש באופן עצמאי, בין אם זה במקביל לעיסוקם הנוכחי או במקומו".

לדבריו, משיחות שקיימה הקרן עם היזמים, המכנה המשותף שהתגלה היה "הרצון להמשיך ולהוכיח שהם רלבנטיים - הן מהמקום של להוביל מיזם והן כאסמכתא לרלבנטיות של הכישורים והניסיון שלהם במעגל העבודה התובעני".

בין חברי הוועדה המייעצת, השופטים והמנטורים הפועלים בשיתוף עם קרן מיראז' אפשר למצוא את אורי אדוני מקרן JVP, חמי פרס ורמי קליש מפיטנגו, אייל חומסקי מחברת הפרסום אדלר חומסקי ועוד.

יזמים שמעוניינים להגיש מועמדות יוכלו לעשות זאת עד 15 בפברואר דרך הלינק merageinstitute.org/45. בשלב הראשון ייבחרו 50-60 מיזמים, שיעברו ראיונות ובסופם ייבחרו עשרת הפיינליסטים, שלאחר ליווי של מנטורים יגיעו לגמר ב-19 במאי בתל אביב. בשנה שעברה זכתה חברת הסטארט-אפ OFFLA, שפיתחה מערכת לזיהוי עסקאות כספיות החשודות בהונאה.