למרות הירידות באירופה: החודש הטוב ביותר זה 3 שנים

הבנק המרכזי ברוסיה הוריד ריבית מ-17% ל-15%; הרובל צנח מול הדולר ■ בורסות אירופה ירדות עד 0.6% - אך רשמו זינוק של יותר מ-8% בינואר ■ נטייה לירידות באסיה - יפן עלתה, הונג קונג וסין ירדו

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה נננעלו היום בירידות שערים, לאחר הורדת הריבית המפתיעה ברוסיה ועל רקע קשיי ההתמודדות עם האינפלציה הנמוכה ביבשת. יחד עם זאת, הבורסות האירופאיות רשמו את ינואר הטוב ביותר מאז 1989, וסיכמו את החודש הטוב ביותר זה שלוש שנים.

הבנק המרכזי ברוסיה הוריד היום במפתיע את הריבית מ-17% ל-15% פחות מחודש לאחר שזעזע את השווקים עם הקפצת ריבית מ-10.5% ל-17% בניסיון לבלום את קריסת המטבע המקומי. המהלך היום הגיע לאחר שהחששות מכניסה למיתון התגברו על הרצון לבלימת נפילת הרובל וריסון האינפלציה.

הבורסות האירופאיות פתחו בעליות והן שינו כיוון לאחר מהלך הבנק הרוסי. יחד עם זאת, מדד Stoxx Europe 600 רשם זינוק של יותר מ-8% בינואר, חודש ינואר הטוב ביותר מאז 1989, לאחר שהבנק המרכזי האירופי השיק בשבוע שעבר את תוכנית התמריצים הגדולה.

היום פורסמו נתוני אינפלציה בגוש האירו והם הצביעו על דפלציה בחודש השני ברציפות לאחר שמדד המחירים לצרכן בגרמניה הפך שלילי לראשונה מאז 2009. מדד המחירים לצרכן האירופי ירד ב-0.6% ב-2014.

מחיר הנפט מסוג WTI עולה היום ב-0.1% ל-44.57 דולר לחבית, ומחיר חבית מסוג ברנט ירד ב-0.2% ל-49.02 דולר.

מדדי וול סטריט סגרו אמש בעליות שערים בשיעור מירבי של 1.3% על רקע נתוני מאקרו מעורבים: נתוני האבטלה השבועיים ירדו ב-43 אלף לרמה של 265 אלף לשפל של 14 שנים. בשוק ציפו לירידה מתונה בהרבה לרמה של 296 אלף. מנגד, מכירות הבתים שבתהליך (Pending home sales) לחודש דצמבר ירדו ב-3.7%, לעומת הצפי לעלייה של 0.6%, לאחר עלייה של 0.8% בחודש נובמבר.

נטייה לירידות באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום בנטייה לירידות - יפן עלתה, הונג קונג וסין ירדו. זאת, לאחר הנעילה החיובית אמש בוול סטריט.

ביפן פורסמו היום נתוני מאקרו שמרמזים כי הכלכלה בדרך לצאת מהמיתון. התפוקה התעשייתית בדצמבר עלתה ב-0.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וב-1% לעומת החודש הקודם. שיעור האבטלה במדינה ירד מ-3.5% ל-3.4% אבל הצריכה הפרטית רשמה ירידה של 3.4% היות והשכר הממוצע לא עלה.

מדד MSCI אסיה עלה ב-0.3% והשלים עלייה של 2.2% בחודש ינואר.

בסין פורסם כי סנטימנט המשקיעים נחלש בדצמבר, ובהמשך יפורסמו נתוני הזמנות ממפעלים שיצביעו על פעילות הייצור במדינה.