גיק שואו: הצצה ראשונה למערכת ההפעלה של אפל לרכב

ממשק CarPlay מציע גישה נוחה לספר הטלפונים והמועדפים באייפון, האזנה לשירים מהטלפון, שימוש באפליקציית הניווט של אפל (בלבד) ושימוש בעוזרת הקולית סירי (רק באנגלית) ■ גוגל תשיק בשנה הקרובה את ה"אנדרואיד אוטו"

קטגוריית מערכות המדיה לרכב בתרדמה תקופה ארוכה, אבל השקט הזה לא הולך להישאר זמן רב. גוגל תשיק בשנה הקרובה את מערכת ההפעלה שלה לרכב - "אנדרואיד אוטו", ואפל מביאה לשוק את CarPlay - ממשק המתאים לאייפון בסביבת הנהג.

לצרכן בעל מכשיר אייפון יש שתי אפשרויות לרכישת פתרון אפל לרכב שלו: הראשונה היא רכישת רכב חדש הכולל כבר את ממשק CarPlay של אפל. בין יצרניות הרכב שמציעות זאת אפשר למצוא את מאזדה, אאודי, יונדאי, סובארו ומיצובישי. פתרון אחר הוא לרכוש מערכת מדיה לרכב הנוכחי של הצרכן. בתחום הזה פועלות כרגע שתי יצרניות: אלפיין ופיוניר.

אלפיין היא הראשונה להשיק את מערכת המדיה שלה בישראל. דגם iLX 700 יתחיל להימכר בישראל בחודש פברואר באתר CarPlay בעלות של 4,100 שקל (כולל התקנה). המוצר מאפשר לחבר את האייפון (מאייפון 5 ומעלה) באמצעות כבל לרכב וליהנות ממשק נקי וידידותי על גבי מסך מגע בגודל 7 אינץ'.

ממשק CarPlay מציע גישה נוחה לספר הטלפונים והמועדפים באייפון, האזנה לשירים המאוחסנים בטלפון, שימוש באפליקציית הניווט של אפל (אין אפשרות להפעיל אפליקציית ניווט אחרת) ושימוש בעוזרת הקולית סירי (רק באנגלית).

ממשק CarPlay מגוייר בחלקו לעברית, כאשר החסרונות הגדולים שאין מקלדת בעברית וכמובן שאין דרך לתפעל את המכשיר בצורה קולית בעברית. מה שאומר, שלא ניתן להקשיב למסרונים נכנסים בזמן נהיגה ולהגיב להם באמצעות הקול.