הסטארט-אפ של עודד קובו בדרך לגייס 30 מ' ד'

בחברת Music Messenger שמאפשרת העברת שירים בין חברים השקיעו שורה של בכירים בעולם המוזיקה לרבות דיוויד גואטה, טיאסטו וניקי מינאז'

חברת הסטארט-אפ Music Messenger הישראלית, אשר מפעילה אפליקציה שמאפשרת להעביר שירים בין חברים ואנשי קשר, עומדת להשלים סבב גיוס של 30 מיליון דולר משורה של משקיעים בולטים לפי שווי של 100 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס".

מאחורי Music Messenger עומד היזם הסדרתי עודד קובו (או כפי שהוא מכונה בחו"ל, O.D. Kobo), בנו של איש העסקים בבו קובו, שמפעיל את החברה מקיבוץ גליל ים.

הסטארט-אפ עלה לכותרות רק בחודשים האחרונים, כשאת עיקר הבמה קיבל בכתבת פרופיל במגזין "פורבס". באותה כתבה צוטט קובו כשאמר כי "אנחנו רוצים לשפר את הדרך שבה אנשים משתפים מוזיקה. אני חושב שהצלחנו לייצר דרך קלה להעביר שירים, בדיוק כמו הודעת טקסט".

מלבד קובו, את Music Messenger הקימו אשתקד היזמים דיוויד שטראוס, שי עזרן ועוזי רפאלי. מדובר בסבב הגיוס השני של החברה לאחר שהסבב הקודם הושלם באוגוסט 2014, במסגרתו גייסה החברה 5 מיליון דולר לפי שווי של 25 מיליון דולר. כך, ששווי החברה צמח פי ארבעה מאז הסבב הקודם.

החברה הצליחה לייצר עניין רב בעולם המוזיקה סביב האפליקציה וכך רשימה ארוכה של בכירים ואנשי מפתח מעולם המוזיקה קפצו על העגלה של Music Messenger. בין המשקיעים אפשר לכלול את דיוויד גואטה, אביצ'י, טיאסטו, ניקי מינאז', will.i.am, דיוויד הולמס (המנהל של להקת קולדפליי), היו"ר לשעבר של גפן רקורדס ובכירים נוספים.

"זה מאוד מגניב שכל כך הרבה סלבס, שמעולם לא עבדו עם חברה ישראלית, נחושים להשקיע", אמר שטראוס בראיון שהעניק לאחרונה. "אנחנו שמחים שתעשיית המוזיקה ותעשיית ההיי-טק הישראלית סוף סוף משתפות פעולה".

האפליקציה של Music Messenger לא מאחסנת שירים בשרתים שלה, אלא מאפשרת לשלוח שירים שהמשתמש הוריד בעבר למכשיר הטלפון שלו או לחילופין לשתף שירים מתוך הספרייה של החברה, שמשמשת כאגרגטור של ספריות שירים ממקורות כמו יו-טיוב, SoundCloud, יאהו ועוד.

עבור קובו מדובר בהצלחה נוספת עם סטארט-אפ אינטרנטי, לאחר שבספטמבר אשתקד הוא מכר את חברת Pheed שהקים לחברת מובלי של היזם והמשקיע משה חוגג. סכום העסקה לא פורסם אז, אך הוערך ב-20-40 מיליון דולר.

אפליקציית Pheed נסובה סביב רשת חברתית של כ-5 מיליון משתמשים, שבתחילת דרכה זכתה לשבחים ומפורסמים כמו פריס הילטון ומיילי סיירוס אימצו אותה לחיקה. בהמשך הדרך דעך קרנה בקרב המשתמשים.

עם זאת, החברה עדיין הציגה מודל עסקי שונה מהמקובל בעולם הרשתות החברתיות, כך שבעלי התוכן יכלו להגביל את החשיפה שלו רק למשתמשים שרכשו מנוי בטווח שנע מדולרים בודד ועד כמה עשרות דולרים, שממנו גזרה החברה עמלה.

קודם לכן, הקים קובו את קבוצת koolanoo שהושקה ב-2007 בסין וגובתה בהון מטעם גופים כמו קרן ההון סיכון גיזה וראש ממשלת קטאר לשעבר. עם זאת, החברה לא הצליחה להתרומם גבוה מספיק, על אף רצונות לצאת להנפקה, ולבסוף נמכרה ב-80 מיליון דולר לחברת East River Capital.