מגדל לאחר בקשת רשות ני"ע: שריג מקבל שכר מאליהו ביטוח

עקב התנגדות דורית סלינגר למינויו, מגדל הבהירה בזימון לאסיפת בעלי המניות, כי שריג לא יכהן בתפקידים בפעילויות מוסדיות שבבעלות החברה

עודד שריג / צילום: איל יצהר
עודד שריג / צילום: איל יצהר

בעקבות בקשת רשות ני"ע, מפרטת היום קבוצת הביטוח מגדל אחזקות, שבשליטת שלמה אליהו, כי מי שמיועד להחליפו כיו"ר החברה, פרופ' עודד שריג, "מועסק באליהו ביטוח ומקבל שכר מאליהו ביטוח. בשלב זה, וכל עוד לא יוחלט אחרת, לא יקבל שכר ממגדל אחזקות". זאת, אגב החלטה של המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, שלא לאשר את מינויו של שריג למנכ"ל אליהו ביטוח - שהתקבלה לפני זמן קצר, ולאחר שנערך לו שימוע.

כך עולה מהפירוט הנוסף לזימון שהוציאה החברה לצורך אישור מינויו של שריג ליו"ר מגדל אחזקות, שצפוי להתקבל בעיקר משום שלאליהו - שמבקש למנותו לתפקיד - החזקה של כ-69% ממניות החברה. מינוי זה נעשה על אפה ועל חמתה של המפקחת על הביטוח, לאחר שכבר בזימון המקורי דיווחה החברה ששריג לא יקבל שכר עבור כהונתו בדירקטוריון החברה.

על פי הערכות בשוק, למדינה אין עילה משפטית חזקה להתנגד למינויו של שריג ליו"ר מגדל אחזקות, שאינה מפוקחת על-ידי המפקחת על הביטוח. עם זאת, מגדל הבהירה בזימון לאסיפת בעלי המניות, כי שריג לא יכהן בתפקידים בפעילויות מוסדיות שבבעלות החברה (בראשן מגדל ביטוח ומגדל מקפת).

פרומקיס עוזבת, אלהרל יחליפה

אפרופו השינויים הפרסנוליים בצמרת קבוצת מגדל, ל"גלובס" נודע כי גם בבית ההשקעות של הקבוצה יש שינויים. לאחר כ-9 שנים בתפקיד, ענת פרומקיס, מנכ"לית מגדל שירותי בורסה, עוזבת את החברה, ובמקומה ימונה לתפקיד יוסי אלהרל. שמה של פרומקיס נקשר לאחרונה לתפקיד סמנכ"לית שיווק אפשרית בבורסה, שבה שימשה כדירקטורית.