הטיפ היומי: המניה הישראלית הזו יכולה לזנק ב-60%

שי מאור מ-MORE בית השקעות ממליץ על מניית סאפיינס, ומעריך כי היא עשויה להגיע לשווי של 10.4 דולר

חברת התוכנה Sapiens / צילום: מתוך אתר החברה
חברת התוכנה Sapiens / צילום: מתוך אתר החברה

חברת התוכנה סאפיינס נסחרת במקביל בנאסד"ק (סימול: SPNS) ובת"א, בשווי של כ-309 מיליון דולר. החברה נמצאת בשליטת פורמולה (50.4%).

סאפיינס מספקת פתרונות תוכנה לענף הביטוח והפיננסים. מיזוגים ורכישות שביצעה בשנים האחרונות מאפשרים לה להציג סל פתרונות מגוון לענפי הביטוח השונים. פתרונות החברה הם בליבת הפעילות של חברות הביטוח, ומכאן נגזר קשר של שנים ארוכות עם הלקוחות. המודל העסקי האיתן של סאפיינס מאפשר לה ראות פיננסית טובה, כשבתחילת שנה כ-80% מההכנסות מובטחים מלקוחות קיימים.

מאפייני השוק כוללים "דביקות" ללקוח, שוק בצמיחה, הבדלים מקומיים ברגולציה, ונוכחות מוגבלת מאוד של שחקני התוכנה המובילים, שתביא ככל הנראה לקונסולידציה בענף.

סאפיינס כבר התנסתה במיזוגים מוצלחים ועשויה להיות בטווח הקרוב רוכשת - חלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה מבוסס על רכישות להגדלת בסיס הלקוחות או לרכישת מוצרים משלימים. בנוסף, נראה שמגוון הלקוחות והמוצרים של החברה יהפוך אותה ליעד השתלטות אטרקטיבי לחברת תוכנה גדולה או לקרנות פרייבט אקוויטי.

סאפיינס נמצאת בעמדה מעניינת ביותר בשוק הצומח של מערכות התוכנה לשוק הביטוח, שעובר שינוי לכיוון של מערכות מתקדמות - כאשר התחרות והרגולציה מניעות את חברות הביטוח להחליף מערכות Legacy בפתרונות טכנולוגיים חדשים שמשתלבים עם מגוון מוצרי סאפיינס. בסיס הלקוחות הקיים והמודל העסקי היציב יאפשר לסאפיינס המשך צמיחה אורגנית בשיעור דו-ספרתי בשנים הקרובות.

הסיכונים שקיימים בחברה הם בעיקר רכישה לא מוצלחת ופרויקטים לא מוצלחים מול לקוחות. סאפיינס צפויה לפרסם בחודש הקרוב את דוחות 2014 והתחזיות ל-2015. אנו מעריכים שהיא תצמח בשיעור דו-ספרתי, אך הצמיחה במונחים דולריים תושפע לרעה מהתחזקות הדולר.

תמחרנו את החברה הן לפי מודל DCF והן בהערכה לשווי מכירה עתידי. לפי מודל DCF, השווי הוא 8.8 דולר למניה - פרמיה של כ-35% על מחיר השוק. כהערכה למכירת החברה, השתמשנו במכפיל EV/sales של 2.5 ל-2015 (בדומה לעסקת ריטליקס), הגוזר שווי של 10.4 דולר למניה - פרמיה של כ-60% על מחירה הנוכחי בבורסה.

*** שי מאור, סמנכ"ל השקעות, MORE בית השקעות. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם