נעילה מעורבת בבורסה; טאואר טיפסה 4.8%, נייס 2.8%

הבנק המרכזי האירופאי הודיע אתמול כי הוא לא יקבל אג"ח ממשלתיות של יוון כערבונות ■ ירידות בבורסות אירופה ועליות קלות בוול סטריט ■ טבע עמדה בתחזיות בדוחות הרבעון הרביעי של 2014

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ה') במגמה מעורבת, ברקע למגמה שלילית בבורסות אירופה ועליות בוול סטריט. במעו"ף בלטו לחיוב מניות נייס, טבע ואופקו שטיפסו עד כ-3.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

בעולם, הבנק המרכזי האירופאי הודיע אתמול (ד') כי הוא לא יקבל אג"ח ממשלתיות של יוון כערבונות. בהודעת הבנק נמסר כי "ההחלטה מבוססת על העובדה שאין זה אפשרי כרגע להניח שיהיה ניתן לסיים בהצלחה את הבחינה של התוכנית, והיא מבוססת על החוקים הנוכחיים של מערכת גוש האירו".

ביום שבת שללה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אפשרות של מחיקת חוב ליוון, ובכיר בבנק האירופי המרכזי איים להפסיק את המימון לבנקים היווניים במקרה שאתונה לא תסכים לחדש את חבילת החילוץ שלה. גרמניה, האחראית על התשלומים בגוש האירו והבנק המרכזי האירופי (ECB) נוקטים קו נוקשה מול ממשלתה השמאלנית החדשה של יוון, שמנהיגה הוביל לניצחון ביום ראשון האחרון תוך שהוא מבטיח כי "חמש שנים של צנע, השפלה וסבל באו לקצן".

התנודתיות הקיצונית במסחר בנפט נמשכת. אתמול, לאחר שפורסם כי מלאי הנפט בארה"ב עלה יותר מהצפוי - ב-6.3 מיליון חביות (לעומת הצפי ל-4 מיליון), הנפט תיקן מטה וה-WTI נפל בכ-8.7% ל-48.45 דולר לחבית. הנפט מסוג ברנט ירד ב-6% ונסחר סביב 54.4 דולר לחבית. היום נסחרים החוזים על הנפט בירידות של עד 1%.

הטלטלה בנפט השפיעה גם היום על מניות האנרגיה בבורסה, ביניהן קבוצת דלק, אבנר , דלק קידוחים ורציו .

חברת נייס דיווחה היום על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי ולשנת 2014 כולה. ההכנסות ברבעון גדלו ב-8.8% ל-294.1 מיליון דולר, לעומת 270.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2013. ההכנסות בשנת 2014 גדלו ב-6.6% לכ-1.01 מיליארד דולר, לעומת 949.3 מיליון דולר בשנת 2013.

טבע פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2014 ודיווחה על הכנסות של 5.2 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.31 דולר. בשוק ציפו מענקית התרופות הישראלית להציג רווח של 1.31 דולר למניה על הכנסות של 5.16 מיליארד דולר.

מחזיקי אג"ח י' של סקיילקס צפויים לממש היום כ-6.2 מיליון מניות פרטנר ששועבדו לטובתם, כך נודע ל"גלובס". לאומי פרטנרס וחדר המסחר של בנק לאומי יבצעו היום מכרז למכירת המניות של פרטנר המשועבדות לטובת אג"ח י', כאשר מחיר המינימום שנקבע למכרז הוא כ-13.7 שקל למניה - הנחה של 3% על מחיר הנעילה של מניית פרטנר אתמול. בסך הכול מדובר על מניות בסך כ-85.3 מיליון שקל, וההערכות הן שכל הכמות המבוקשת תימכר.

דרמה באי.די.בי. איש העסקים מוטי בן משה הודיע אתמול (ד') להנהלת חברת אי.די.בי פתוח שאין בכוונתו לממש את הזכויות שיקבל היום במסגרת הנפקת הזכויות של החברה. בן משה הבהיר כבר בעבר שהמתווה אינו פותר לדעתו את הבעיות היסודיות של החברה ושל החברות הבנות ולכן החליט שלא להשתתף בהנפקת הזכויות. עם זאת, מתוקף הסכם השליטה בינו לבין אדוארדו אלשטיין תשמר לו הזכות לרכוש מחצית מהמניות שאלשטיין צפוי לרכוש בהנפקת הזכויות היום.

חברת מג'יק הכריזה על חלוקת דיבידנד חצי שנתי בסך של 8.1 סנט למניה במזומן (המוערך בהיקף כספי כולל של כ-3.6 מיליון דולר). הדיבידנד הינו בגין המחצית השניה של 2014.