אורמת מכניסה שותף לנכסים בארה"ב תמורת 175 מ' ד'

קרן ההשקעות הקנדית Northleaf Capital, המנהלת 6 מיליארד דולר, תרכוש 40% מחברה שאליה יועברו תחנות כוח גיאותרמיות וחום שיורי של אורמת בארה"ב

חברת אורמת מכניסה שותף פיננסי לחלק מנכסיה בארה"ב תמורת 175 מיליון דולר. החברה חתמה על הסכם עם קרן ההשקעות הקנדית Northleaf Capital, המנהלת נכסים בהיקף של 6 מיליארד דולר. הקרן הקנדית תרכוש 40% מחברה חדשה שאליה יועברו מספר תחנות כוח גיאותרמיות וחום שיורי של אורמת בארה"ב.

העסקה צפויה להיסגר ברבעון הנוכחי, והמחיר הסופי כפוף להתאמות בתאריך הסגירה, בין היתר על בסיס יחס דולר ארה"ב/דולר קנדי. אורמת תמשיך לנהל ולתפעל את התחנות, הכוללות את תחנת פונה שבהוואי, תחנת הכוח דון א. קמפבל שבנבדה ותשע יחידות לייצור חשמל מחום שיורי בשלוש תחנות הכוח OREG1, OREG2 ו-OREG3. נכסים אחרים של אורמת לא היו זמינים להכנסת שותף, בשל תהליכי מימון שמגבילים זאת בשלב זה, ולא מן הנמנע שבעתיד יהיו עסקאות נוספות דומות.

המחיר משקף שווי כולל של 438 מיליון דולר, שהוא מכפיל 11.3 ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) המתואם לפי הערכות ב-2014 - מכפיל גבוה יותר מזה של החברה עצמה. אורמת מציינת שתשתמש בכסף שיתקבל לתמיכה בצמיחה אורגנית וחיצונית, ולפירעון חוב בריבית גבוהה. UBS ליווה את אורמת בתהליך, שבמסגרתו גופים נוספים הביעו עניין בהשקעה.

"הסכם זה מהווה אבן דרך והזדמנות משמעותית עבור אורמת לחזק את המאזן דרך מימוש נכסים תפעוליים לפי שווי אטרקטיבי", אמר מנכ"ל החברה, יצחק אנג'ל. "אנו שמחים לאחד כוחות עם NorthLeaf לאור העניין הגדול והמשמעותי שלהם בתחנות הכוח הגיאותרמיות וחום שיורי שלנו. השווי, אשר משקף פרמיה משמעותית למחיר השוק הנוכחי, מציף את ערך הנכסים הקיימים שלנו ומדגיש את הניסיון והיכולת המוכחת שלנו. על-ידי שותפות עם קרן חזקה ומבוססת, אנו מחזקים את הפוטנציאל לעסקאות עתידיות והזדמנויות צמיחה".

לדברי אנג'ל, "בתקופה זו של תנודתיות בשוקי האנרגיה הגלובליים, עבדנו עם המשקיע החדש לבניית מנגנון הקשור למחיר האנרגיה של תחנת הכוח הגיאותרמית פונה, שיספק לשותף שלנו מחיר אנרגיה מובטח. מנגנון זה מקטין את החשיפה של NorthLeaf לתנודות במחירי האנרגיה, בעוד שאורמת תיהנה מהתוספת ככל שהמחירים יעלו".

ג'יימי סטורו, שותף מנהל בקרן הקנדית, ציין כי "השותפות עם אורמת אטרקטיבית מאוד עבורנו, לאור המוניטין שלה כיצרנית, מפתחת ומפעילה מובילה בתחום הגיאותרמי. אנו מצפים ליצירת שותפות פורה וארוכת-טווח". אורמת נמצאת בשליטת קרן פימי ומייסדי החברה, משפחת ברוניצקי. בעלי השליטה מקדמים מהלך נוסף שעשוי להציף ערך, והוא מיזוג החברות אורמת תעשיות ואורמת טכנולוגיות.

כיום, אורמת טכנולוגיות היא עיקר פעילותה של אורמת תעשיות, שמחזיקה כ-60% ממנה. במסגרת המיזוג תרכוש אורמת טכנולוגיות את החזקות בעלי המניות באורמת תעשיות, בתמורה להקצאת מניות באורמת טכנולוגיות, לפי יחס החלפה של 0.2592 מניות רגילות של אורמת טכנולוגיות עבור כל מניה של אורמת תעשיות. רוב האישורים הנדרשים למיזוג כבר התקבלו, וההערכה היא שהוא יושלם בזמן הקרוב. עם השלמתו, תירשם אורמת טכנולוגיות למסחר בבורסה בת"א.