שובו של רוני אלרואי: יממש אופציה לרכישת 10% ממנדלסון

שווי המניות הנוכחי - 23 מיליון שקל ■ שלט בעבר בחברת התשתיות באמצעות קמן שקרסה

רוני אלרואי יו"ר קמן אחזקות / צלם: תמר מצפי
רוני אלרואי יו"ר קמן אחזקות / צלם: תמר מצפי

רוני אלרואי ממשיך ליהנות מהחזקותיו בחברת מנדלסון תשתיות, גם לאחר קריסתה של קבוצת קמן אחזקות שבשליטתו, שבאמצעותה החזיק במנדלסון בעבר.

היום עדכנה קבוצת נץ, בעלת השליטה הנוכחית במנדלסון, על החלטתו של אלרואי לממש אופציה לרכישת כ-3.3 מיליון מניות מנדלסון מהחברה, המהוות כיום כ-10% מהונה של מנדלסון, בשווי נוכחי של כ-23 מיליון שקל.

מנדלסון נסחרת בשווי של כ-230 מיליון שקל, אחרי שאיבדה 14% מערכה בשנה האחרונה. בהתאם להסכם בין הצדדים, מימוש האופציה צפוי להתקיים במהלך חודש יוני הקרוב, ומחיר המימוש תלוי בגורמים שונים, הקשורים בין היתר למימון שיקבל אלרואי עבור הרכישה, וכפוף להתאמות שונות.

בעלי מניות מרכזיים נוספים במנדלסון, לצדה של קבוצת נץ, הם החברה הזרה אייאמאיי של בוריס קנדאו, וכן קרן רונקו פרטנרס, שהמחזיקים בה הם קובי שלום, רון פאינרו, גבי כתרה וכמה שותפים במשרד עו"ד גרנות.

אלרואי מחזיק כיום באופן פרטי כ-4% ממניות מנדלסון, ונהנה מחלקו בדיבידנדים שהיא מחלקת. מדיניות הדיבידנדים של מנדלסון קובעת, כי הם יהוו לפחות 35% מהרווח השנתי הנקי לאחר מס. את תשעת החודשים הראשונים של 2014 סיכמה מנדלסון עם רווח נקי של 70.5 מיליון שקל, מרביתם נובעים ממכירת החברה-הבת שלה בארה"ב, דודסון (Dodson Global), שהייתה פעילותה המרכזית בחו"ל - תמורת 110 מיליון דולר.

דודסון עסקה עבור מנדלסון בתחום אביזרי צנרת מפלדה, ברזים ומגופים, בעיקר לתעשיות הגז והנפט, וכיום פעילותה המרכזית של מנדלסון היא שיווק והפצת מוצרים בתחום הובלת הזורמים - מים, ביוב, דלק, נפט, קיטור, כימיקלים ועוד, באמצעות כמה חברות-בנות; כמו כן, היא עוסקת בהרכבה ותחזוקה של משאבות מים וייצור ושיווק צנרת.

תספורת של 90%

קמן אחזקות של אלרואי הייתה חברת החזקות כושלת, שביצעה סדרה של השקעות ענק בחברות מתחום התעשייה המסורתית.

החברה קרסה לפני שנים ספורות והותירה אחרי חובות של יותר מ-700 מיליון שקל לבנקים. חובותיה למחזיקי האג"ח עמדו על כ-75 מיליון שקל, והללו ספגו תספורת של קרוב ל-90%, כשמכרו את איגרות החוב לאלרואי תמורת כ-10 מיליון שקל בלבד.