מניית טוויטר טסה 9% במסחר המאוחר הודות לתחזיות

החברה דיווחה על האטה בקצב הצמיחה במשתמשים פעילים והמניה התרסקה ב-15% - אך צפירת ההרגעה שהגיעה לאחר מכן מהמנכ"ל הקפיצה את המניה

יום המסחר הראשון של טוויטר בבורסה / צילום: רויטרס
יום המסחר הראשון של טוויטר בבורסה / צילום: רויטרס

מניית טוויטר המריאה אמש (ה') בכ-9% במסחר המאוחר בוול סטריט לאחר שהחברה הרגיעה את המשקיעים במעמד פרסום הדוחות כשמסרה כי קצב צמיחת הוספת המשתמשים החדשים צפוי לגדול. החברה פרסמה את הדוח הרבעוני לאחר סגירת המסחר.

האתגר הגדול של טוויטר הוא כאמור בקצב צמיחת המשתמשים. קצב צמיחה זה עמד ברבעון הרביעי על 1.4% בלבד לעומת 4.7% ברבעון הקודם, כלומר בסוף הרבעון הרביעי של 2014 היו לטוויטר 288 מיליון משתמשים פעילים. אנליסטים, לעומת זאת, ציפו ל-292 מיליון משתמשים.

אך מנכ"ל החברה דיק קוסטולו הרגיע את המשקיעים בשיחת ועידה ואמר שהיא תחזור לקצב הצמיחה הקודם: "המגמה שאנו רואים עד כה ברבעון הראשון של 2015 מובילה אותנו להאמין שנראה קצב הוספת משתמשים של זה הדומה ל-3 הרבעונים הראשונים של 2014".

מניית החברה נפלה ב-15% עם פרסום הדוחות בשל הנתונים המאכזבים, אולם לאחר דבריו של קוסטולו היא קפצה כאמור ב-9%.

מלבד זאת, טוויטר ממשיכה להיות לא רווחית, קצת יותר משנה אחרי שהפכה לחברה ציבורית והונפקה בוול סטריט. החברה הפסידה ברבעון הרביעי 125 מיליון דולר שהם 20 סנט למניה, לעומת הפסד של 511 מ' ד' ברבעון המקביל ב-2013. ההכנסות צמחו ל-479 מ' ד' מ-242 מ' ד'.

ללא הוצאות חד-פעמיות הרוויחה טוויטר 12 סנט למניה, בעוד אנליסטים ציפו לרווח של 6 סנט למניה.