נעילה חיובית במחזור דליל בבורסה; אופקו טיפסה 4.1%

האג"ח הממשלתיות לטווח ארוך רשמו ירידות חדות ■ כלכלני לאומי: "רמת המחירים בחלק הארוך של העקומים הינה גבוהה מאוד, ומגלמת רמת סיכון גבוהה" ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-538 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') בעליות קלות. זאת לאחר ירידות קלות שנרשמו בבורסות אירופה וניו-יורק ביום שישי. אגרות החוב הממשלתיות לטווח ארוך רשמו ירידות חדות בעקבות הירידות בשוק האג"ח האמריקאי ביום שישי. התשואה על אג"ח שקלית ל-10 שנים זינקה ל-1.85%. מחזור המסחר הסתכם בכ-538 מיליון שקל.

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות, מציין כי "המסחר באגרות חוב מושפע היום מעליית התשואות בארה"ב כאשר השוק המקומי יורד בחדות יחסית. עם זאת, אני סבור שמוקדם לקבוע שהריבית בארה"ב תועלה בעקבות נתוני התעסוקה שהתפרסמו ביום שישי מאחר וראינו כבר באפיזודות דומות בעבר, שהנתונים השפיעו לטווח הקצר בלבד. לצד זה, בל נשכח שהתוכנית המוניטרית של ה-ECB תמשיך ללחוץ את התשואות כלפי מטה, מה שלדעתי ימשיך לתמוך בשווקי האג"ח העולמיים".

סאגת יוון תמשיך ללוות את השווקים בימים הקרובים. הממשלה החדשה ביוון הצהירה ביום ו' כי היא אינה מעוניינת עוד בסיוע של האיחוד הארופאי וקרן המטבע הבינלאומית תחת תנאים. בכיר בממשלה אמר שלשום כי יוון מבקשת רשות מגוש האירו להנפיק עוד אג"ח קצר טווח, ולקבל רווחים מהאג"ח היווניות שמוחזקות בידי הבנק המרכזי האירופאי. הבכיר אמר כי יוון מחפשת הסכם ביניים עד שהמדינה תוכל להציג תוכנית חדשה לסידור חובותיה - "לא חילוץ חדש, עם תנאים, ביקורות וכו'", אמר.

בארה"ב דווח ביום שישי כי כ-257 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש ינואר. מדובר למעשה ברצף של 12 חודשים שבהם נוצרו מעל 200 אלף משרות חדשות, הרף אותו הציבו כלכלנים להתאוששות של שוק העבודה האמריקאי. אנליסטים בשוק ציפו ליצירה של 230 אלף משרות חדשות בינואר. שיעור האבטלה עלה מעט ל-5.7% לעומת 5.6% בדצמבר, בעיקר בשל העובדה כי יותר אנשים החלו לחפש עבודה ונכנסו למעגל התעסוקה. הצפי בשוק עמד על ירידה ל-5.5%.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי המשך ירידת תשואות בעקום הממשלתי בישראל אפשרית בזמן הקרוב. לנוכח זאת, ניתן לגוון את האחזקות באפיק האג"ח הממשלתי באמצעות אגרות חוב במח"מ ארוך. יש להתייחס להשקעה זו כהשקעה קצרת טווח (טקטית), כיוון שרמת המחירים בחלק הארוך של העקומים הינה גבוהה מאוד, ומגלמת רמת סיכון גבוהה.

בלאומי ממשיכים להדגיש כי "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק אינה נמוכה".

מניית פריגו ופרוטליקס סיימו באדום על רקע פערים שליליים מול וול סטריט. מנגד, אופקו ונייס רשמו עליות על רקע פערים חיוביים.

עובדי מפעל פריקלאס של כיל פתחו היום (א') בעיצומים, כאות הזדהות עם עובדי מפעל הברום של החברה. ההחלטה על צעדי ההזדהות התקבלה בפגישה משותפת בין יו"ר ההסתדרות, ראשי המרחבים בנגב וראשי הוועדים במפעלי הקבוצה. בפגישה נקבעו צעדי מחאה ובהם שביתות סולידריות של המפעלים שבקבוצה.

קבוצת עזריאלי השלימה את השלב המוסדי בהנפקת אג"ח הראשונה שלה, בהיקף כספי של 615 מיליון שקל. החברה תשלים את ההנפקה ביום שני בגיוס מהציבור כך שסך הגיוס יהיה עד 700 מיליון שקל. במסגרת הגיוס יונפק אג"ח צמוד מדד, סדרה ב', בריבית של 0.65% ל-10 שנים.