בדרך להוזלת האינטרנט: בזק אולצה ליישר קו עם משרד התקשורת

בעקבות לחץ אינטנסיבי של מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר על בזק, ספקיות האינטרנט הביעו שביעות-רצון מהסיכוי ליישום התחרות בשוק כבר מ-17 בפברואר ■ ביום שלישי תגיע הוט לדיון דומה במשרד התקשורת

ספקיות האינטרנט יוצאות מרוצות מהנחישות שמפגין משרד התקשורת כלפי בזק, ומביעות אופטימיות זהירה כלפי סיכויי היישום של הרפורמה בשוק הסיטונאי ב-17 בפברואר.

כפי שנחשף ב"גלובס" ביום חמישי, אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת, החליט ללחוץ בכל הכח על בזק כדי שתתיישר לדרישות המשרד, והתוצאה הסופית היא שהספקיות מדווחות על שביעות-רצון מתוצאות הדיון. מחר (ב') הורה ברגר לבזק להגיע שוב לשולחן עגול מול הספקיות כדי לסגור את כל הפרטים האחרונים.

בישיבה ביום חמישי האחרון עבר ברגר על מרבית הסעיפים ולחץ על בזק ליישר קו עם הדרישות של הספקיות. בגדול המטרה של המשרד היא לפשט ככל שניתן את התהליכים להעברת לקוח מבזק לספקית אינטרנט, מקצה לקצה - כלומר עד שקע הלקוח בבית. בזק לא תוכל להערים קשיים בתהליך העברה ותיאלץ להסתפק בבקשות הספקיות להעביר קווים מבלי שתוכל לעכב התהליך אצל הלקוח.

לדברי נוכחים בדיון, ברגר הבין שאם הוא לא יפעיל את כל כובד משקלו על בזק, הרי שהאחרונה תעשה כל מה שהיא יכולה לספק את קווי האינטרנט שלה למתחרים בצורה חסרה בדרך שלא תאפשר יישום רציני של מדיניות המשרד לפתוח את השוק לתחרות.

ביום שלישי השבוע תגיע חברת הוט לדיון דומה במשרד התקשורת וגם כאן צפוי להיות דיון מאד מעניין מול המשרד לאור מה שקרה ביום חמישי ולאור זאת שהוט הבהירה שתיק השירות שהוחל עליה אינו ישים כפי שהוא אינו ישים בבזק והיא דורשת לבצע בו התאמות.

ספקיות אינטרנט התלוננו בשיחות עם משרד התקשורת שהבעיה עם הוט אפילו יותר מורכבת מאשר עם בזק - כך שצפוי להיות דיון מאד מאתגר בין הצדדים.

בבזק אמרו אחרי הפגישה ביום חמישי כי החברה עומדת בתיק השירות והיא תספק שירות סיטונאי על פי תיק השירות החל מ-17 בפברואר. בזק אמרה שבחודשים האחרונים החברה עובדת באינטנסיביות כדי לעמוד ביעד המאתגר ברמה התפעולית והטכנולוגית והיא תעמוד בו.

בכירים בחברה ציינו כי בסופו של דבר השוק הסיטונאי אמור לספק תשתית נדרשת לספקיות האינטרנט כדי שיספקו שירות מתחרה, ובשולחן העגול התברר לנו שהן בעצם רוצות לקחת את המוצר והשירות של בזק ופשוט למכור אותו ללקוח בהנחה, כולל כל רכיבי השירות, ונדמה שלא זו הייתה הכוונה של הרפורמה.