האירו בשפל של כ-13 שנה - צנח בכ-1.1% ל-4.385 שקלים

הדולר היציג התחזק בכ-0.3% ל-3.88 שקלים ■ FXCM ישראל: "רק עלייה מעל 3.9 שקלים עשויה שוב לדחוף את הצמד מעלה" ■ פריקו: תנועת הדולר כלפי מעלה עשויה להיות מוגבלת

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

מגמה מעורבת היום (ב') בשוק המט"ח העולמי, כאשר הדולר היציג התחזק מול השקל בכ-0.3% ל-3.88 שקלים, בעוד האירו נחלש בכ-1.1% לרמה של 4.385 שקלים, שפל של יותר כ-13 שנים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר שנחלש לאורך מרבית השבוע שעבר, הדולר פותח את שבוע המסחר בעולם ובזירת המט"ח המקומית כשהוא נהנה מרוח גבית בעקבות דוח התעסוקה הטוב מהמצופה שפורסם ביום שישי בארצות הברית והצביע על תוספת של כ-257 אלף משרות בינואר. נתוני התעסוקה החיוביים שוב הפיחו את ציפיות הריבית והדולר זינק מעלה ביום שישי ותיקן במידה מסוימת את ההפסדים שרשם במהלך השבוע מול המטבעות המרכזיים והשקל.

"ואולם, המצב של הדולר-שקל עדיין שביר, לפחות ברמה הטכנית. לאחר ששבר בשבוע שעבר שורה של רמות תמיכה משמעותיות, התגבר מאוד המומנטום השלילי של הצמד. השבירה המשמעותית היתה מתחת לרמת 3.875 שקלים, שהיא בעצם הרצפה שבה נבלם התיקון המשמעותי האחרון של הצמד בדצמבר-ינואר. ואמנם, השבירה של רמה זו, ביום חמישי, הגבירה את המומנטום השלילי ודרדרה את הצמד עד ל-3.81 שקלים, עקב כמות נכבדה מאוד של פקודות קטיעת הפסד שהופעלו בעקבות השבירה מתחת לרמת התמיכה. הודות לנתוני התעסוקה החיוביים הצמד אמנם תיקן מעלה בחדות עד לאותה רמת שבירה, אבל רק עלייה מעל 3.9 שקלים עשויה שוב לדחוף את הצמד מעלה. כל עוד הצמד מתחת לרמה זו הוא חשוף להמשך הירידות לעבר 3.8 שקלים".

מפריקו נמסר כי "מימושי החזקות ופעולות גידור מצד גופים מוסדיים ימשיכו לבלום פיחות חד בשער הדולר. בטווח הקצר גורמי הפיחות נותרו תקפים והדולר עשוי לשוב ולהתחזק אולם תנועה זו עשויה להיות מוגבלת כאשר סביב רמת ה-4 שקלים צפויים היצעי מט"ח אשר ימתנו את פוטנציאל הפיחות, מנגד להערכתנו בטווח הקצר ייסוף השקל מוגבל בתנועה עד לעבר התחום 3.78-3.83 שקלים".