אלן גרינספן: "זו רק שאלה של זמן עד שיוון תפרוש מגוש האירו"

יו"ר הפד לשעבר טען בראיון ל-BBC כי אף אחד כבר לא מעוניין לקחת סיכון ולהלוות כספים ליוון ■ גרינספן: "היפרדות היא האסטרטגיה הטובה ביותר"

אלן גרינספן / צילום: רויטרס
אלן גרינספן / צילום: רויטרס

פרישה של יוון מגוש האירו היא רק שאלה של זמן, משום שאף אחד כבר לא מעוניין לקחת סיכון ולהלוות לה כסף, כך טוען יו"ר הפד לשעבר אלן גרינספן.

דבריו של גרינספן נאמרו ברקע לתוכנית החדשה שהחלה לחשוף אתמול הממשלה היוונית החדשה. ר"מ יוון אלכסיס ציפראס הכריז אתמול כי "תוכנית הצנע הסתיימה. אנחנו לא נוותר על הריבונות של יוון". ציפראס אמר בנוסף כי הממשלה תבקש מנושיה באירופה הלוואת גישור ל-15 יום במטרה לספק לה נזילות.

"אני לא רואה כיצד זה מסייע להם להישאר בגוש האירו ואני לחלוטין לא רואה שזה עוזר לשאר גוש האירו", אמר אתמול גרינספן בראיון ל-BBC. "אני חושב שזה רק עניין של זמן לפני שכולם יכירו בכך שהיפרדות היא האסטרטגיה הטובה ביותר".

בתוך כך, ביום רביעי מתכנסים שרי האוצר של גוש האירו (האירוגרופ) לפגישת חירום שתעסוק במשבר עם יוון. ביום חמישי תתכנס פסגה רחבה יותר של מנהיגי אירופה.

נזכיר, החוב הכולל של יוון עומד על 320 מיליארד אירו (362 מיליארד דולר) או כ-175% מהתוצר והיא מנסה כעת למצוא את העמק השווה כדי להמשיך ולשלם את חובותיה אך ללא התנאים הנוקשים שהציבו לה הנושים בגוש האירו.

"יוון נמצאת במצב שאם היא לא תקבל הלוואות נוספות היא תהיה חדלת פירעון ותנטוש את גוש האירו", אמר גרינספן. "בשלב זה אני לא רואה מישהו שמוכן להלוות עוד כסף ליוון משום שכולם התאכזבו ממנה עד כה".