סיטי: "הראלי בנפט לא אמיתי. המחיר עלול לצנוח ל-20 ד'"

האנליסטים של סיטי הורידו את תחזית מחיר הנפט הממוצע ל-2015 ל-46 דולר לעומת 55 דולר בתחזית הקודמת ■ התחזית שלהם לנפט מסוג "ברנט" ירדה מ-63 דולר לחבית ל-54 דולר לחבית בממוצע

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

כלכלני סיטי לא מתרגשים מהראלי האחרון במחירי הנפט וטוענים, בסקירה שפרסמו, שהמחיר עשוי להגיע לכ-20 דולר לחבית (נפט מסוג WTI) בחודשיים הקרובים.

"הראלי האחרון בנפט לא אמיתי. זה לא נראה כמו שינוי אמיתי ובר קיימא במחיר כלפי מעלה", כותבים בסיטי. האנליסטים הורידו את תחזית מחיר הנפט הממוצע ל-2015 ל-46 דולר לעומת 55 דולר בתחזית הקודמת. התחזית שלהם לנפט מסוג "ברנט" ירדה מ-63 דולר לחבית ל-54 דולר לחבית בממוצע.

היום נסחר הנפט בירידה ומחיר חבית מסוג WTI יורד בכ-1.5% לרמה של 52.07 דולר לחבית וה"ברנט" נסחר בירידה של 1.4% ל-57.5 דולר לחבית.

במקביל לסקירה של סיטי, פרסמה סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) סקירה במסגרתה מעריכים כלכלני הסוכנות שמחיר הנפט מסוג ברנט הממוצע השנה יעמוד על 55 דולר לחבית.

בשנת 2016 צפוי מחיר הנפט הממוצע להערכתם לעמוד על 60 דולר לחבית. "בשווקים לא צופים שהמחירים יחזרו לרמתם הגבוהה יחסית מהשנה שעברה בזמן הקרוב", כותבים כלכלני ה-IEA.

מזכ"ל אופ"ק עבדאללה אל-בדרי טען לפני כשבוע כי מחיר הנפט כבר הגיע לתחתית והוא יכול לזנק בחדות אפילו ל-200 דולר לחבית. הדברים נאמרים על רקע נתונים על ירידה חדה במספר אסדות הקידוח הפעילות בארה"ב, מה שמעיד על האטה בהשקעות בענף נוכח הצניחה במחירים בחודשים האחרונים.

"המחירים עכשיו נעים סביב 45-55 דולר לחבית ואני חושב שהגענו כבר לתחתית ובקרוב המחירים יזנקו", אמר אל-בדרי על רקע מלחמת ההפקה בין סעודיה לארה"ב שהפילה את מחירי הנפט. לאחרונה אמר הנסיף הסעודי בן-טלאל כי מחיר הנפט לא יגיע "לעולם" לרמה של 100 דולר לחבית.