עובד באפל: אנחנו עובדים על פרויקט שיגרום לטסלה כאב ראש

באתר "בייזנס אינסיידר" קיבלו מכתב אנונימי שנשלח כביכול מאחד העובדים של אפל ■ במכתב צוין כי אפל עובדת על פרויקט סודי ש"ישנה את הנוף ויגרום לטסלה תחרות קשה" ■ האם ענקית הטכנולוגיה מפתחת רכב חשמלי חדש?

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

האם אפל תשיק בקרוב רכב חשמלי חדש? לפני כשבוע דווח באתר "ביזנס אינסיידר" על רכב מיניוואן מיסתורי שמתנייד ללא נהג וככל הנראה ענקית הטכנולוגיה הייתה מעורבת בפיתוח שלו. לאחר הפרסום, ב"ביזנס אינסיידר" קיבלו מכתב אנונימי מאחד העובדים של אפל, שטען כי החברה עובדת על משהו עצום שיגרום כאב ראש גדול ליצרנית הרכב החשמלי טסלה.

במכתב, העובד ציין כי עשרות עובדים של טסלה "נוטשים את הספינה" ועוברים לעבוד באפל. לפי נתונים ב- LinkedIn, אפל אכן מעסיקה לפחות 50 עובדים, מרביתם מהנדסים שעברו התמחות בטסלה.

העובד טען בנוסף כי "הפרויקט האחרון של אפל הוא מרגש מאוד. אני חושב שהוא ישנה את הנוף ויגרום לטסלה תחרות קשה".

ע"פ הערכות, קיימות מספר אפשרויות לפרויקט הסודי שעליו עובדת אפל בימים אלו. ייתכן שאפל אכן מפתחת רכב חשמלי ללא נהג, בדומה לרכב שפיתחה גוגל. ב"ביזנס אינסיידר מציינים כי האפשרות הזו פחות סבירה משום שהיא מחוץ לליבת הפעילות של החברה. האפשרות הסבירה יותר היא שאפל מפתחת מערכת חדשנית לתקשורת ברכב, שתאפשר למשל לנעול את הרכב באמצעות האייפון ותציע סינכרון מושלם של האייפון למערכות ברכב. מערכת שכזו תתחרה במערכת שפיתחה טסלה.