האם הקרב בין אלשטיין לבן משה בדרך לבית המשפט?

אלשטיין מימש את מלוא הזכויות שברשותו, בניגוד לבן משה, שמאבד בכך את השליטה באי.די.בי ■ בן משה טוען כי ההסכם בינו ובין אלשטיין עדיין מאפשר לו לרכוש מאלשטיין מחצית מהמניות החדשות שיתקבלו ממימוש הזכויות

מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי

האם הקרב בין אדוארדו אלשטיין למוטי בן משה יעבור בקרוב לבית המשפט? זאת השאלה שמסתמנת בעקבות מחלוקת שהולכת ומתפתחת בין שני בעלי השליטה באי.די.בי.

אתמול בלילה דיווחה אי.די.בי כי קיבלה הודעה מאלשטיין לפיה הוא בחר לממש את מלוא הזכויות שברשותו לרכוש ממנה כ-260 מיליון מניות במחיר של 1.512 שקל למניה ובתמורה כוללת של כ-392 מיליון שקל. במקביל מסרה אז הנהלת אי.די.בי כי במענה לפנייתה לבן משה, השיב האחרון כי אין עדכון ביחס להודעתו מהשבוע שעבר.

היום בשעות הצהריים המאוחרות היה המועד האחרון להעברת התשלום לאי.די.בי עבור המניות, ול"גלובס" נודע כי בן משה לא מימש את הזכויות שהחזיק בידיו ואלו פקעו. עקב כך צפוי אלשטיין לקבל את השליטה עם אחזקה של יותר מ-50% בחברה, בעוד שבן משה ידולל לשיעור אחזקה של 17% לכל היותר.

עם זאת, בן משה טוען כי הסכם בעלי המניות בינו ובין אלשטיין עדיין מאפשר לו לרכוש מאלשטיין מחצית מהמניות החדשות שיתקבלו ממימוש הזכויות, וזאת בתוך שלושה ימים מרגע קבלתן. כך, הוא מאמין, יוכל אם ירצה בכך להשיג מחדש את השליטה המשותפת בחברה.

הפירוש הזה אינו מקובל על אלשטיין, שטוען כי מאחר ומדובר בהנפקת זכויות ולא ברכישות שבוצעו בשוק, הרי שבחירתו של בן משה לוותר על מימושן מרוקנת סעיף זה מתוכנו. לדעת אלשטיין, הוא יקבל את המניות לידיו, ישיג את הרבו ב'קרב בעלי המניות ויוכל להשיג בהתאם גם את הרוב בדירקטוריון שיביא לו את השליטה בפועל בחברה.

בן משה טרם הכריז מה יעשה, אולם נראה כי הוא שומר את הקלפים לחזה ועשוי לדרוש מחצית מהמניות, כשבמידה ואלשטיין לא יענה לדרישה, קיימת אפשרות בה המאבק על פירוש ההסכם יעבור לביהמ"ש.

אלשטיין ובן משה נותרו מחויבים עפ"י הסדר החוב להזרים לאי.די.בי פתוח עוד 393 מיליון שקל במהלך 2015, כך שהסכום שמזרים כעת אלשטיין ממלא לכאורה התחייבות זו.